۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۶۱۰۴۰۱

تشرف ائمه جماعت مساجد انگلیس به زیارت بارگاه امیرالمومنین

تشرف ائمه جماعت مساجد انگلیس به زیارت بارگاه امیرالمومنین
جمعی از ائمه جماعت مساجد مذاهب اسلامی پاکستانی‎ های مقیم انگلیس به زیارت بارگاه مطهر حضرت علی (ع) مشرف شدند.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، جمعی از ائمه جماعت مساجد مذاهب اسلامی پاکستانی‎ های مقیم انگلیس به زیارت بارگاه مطهر امیرالمومنین علی (علیه السلام) مشرف شدند و با حجت الاسلام شیخ عبدالسادة الجابری رییس امور دینی آستان مقدس حسینی دیدار و گفت وگو کردند.

حجت الاسلام الجابری در این دیدار گفت: باید خداوند متعال را شکر کنیم که توفیق پیروی از نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) را داد و ایشان را الگوی در اعمال و مسیر زندگی ما قرار داد. خداوند متعال می فرماید: «لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ» (برای شما در زندگی رسول خدا سرمشق نیکویی بود). نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) اولین کسی بود که شریعت الهی را جاری کرد و سپس امیرالمومنین علی (علیه السلام) تلاش وافری انجام داد که انسانیت حقیقی را محقق و جاری سازی و حقیقتا به بهترین شیوه این کار را انجام داد.

وی به شیوه تعامل نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و حضرت علی (علیه السلام) با غیر مسلمانان و اهل کتاب اشاره کرد و افزود: با سنت حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) و امیرالمومنین (علیه السلام) ملتزم هستیم و حقیقتا این سنت در مواضع مراجعیت عالی دینی در نجف اشرف تجلی پیدا کرده است و حضرت آیت الله سیستانی از عموم مردم عراق به دفاع پرداخته است.

ائمه جماعت مساجد مذاهب اسلامی پاکستانی‎ های مقیم انگلیس همچنین از طرح های عمرانی آستان مقدس حسینی نظیر صحن حضرت فاطمه زهرا (علیها السلام) بازدید و از حُسن استقبال خادمان بارگاه مطهر امیرالمومنین (علیه السلام) تقدیر و تشکر کردند.

گفتنی است که آستان مقدس حسینی برنامه های ویژه ای اعم از زیارت اماکن مقدس و بازدید از آثار تاریخی و عمرانی برای زائران کشورهای خارجی که به زیارت بارگاه مطهر حضرت علی (علیه السلام) مشرف می شوند، دارد.

ارسال نظرات