۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۶۱۰۴۰۷
با حضور کنشگران و صاحب نظران عرصه تبلیغ؛

نشست علمی بررسی آینده نگری تبلیغ دین در ایران برگزار می شود

نشست علمی بررسی آینده نگری تبلیغ دین در ایران برگزار می شود
قائم مقام پژوهشکده باقرالعلوم(ع) از برگزاری نشست علمی بررسی آینده نگرانه تبلیغ دین در ایران در محورهایی از جمله نظام تبلیغ دینی و الزامات آن خبرداد.

حجت الاسلام عباس حیدری‌پور قائم مقام پژوهشکده باقرالعلوم(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری نشست «بررسی آینده نگرانه تبلیغ دین در ایران اسلامی» به بیان اهداف و دلائل برگزاری این نشست پرداخت و گفت: دستگاه های متولی تبلیغ دین در کشور قابل توجه هستند؛ برخی از آنها خودشان سیاست گذاری و اعزام مبلغ دارند و در مقابل دستگاه هایی داریم که بیشتر استفاده کننده هستند و گاهی مختصرا ورود مدیریتی دارند.

قائم مقام پژوهشکده باقرالعلوم(ع) افزود: به نظر می رسد بایستی دستگاه های سیاست گذار با یکدیگر تعامل و هماهنگی داشته باشند که برخی از نشست در مورد این مسأله است، البته در سنوات گذشته هماهنگی هایی صورت گرفته ولی به نظر می رسد با چالش های نوین و رسانه های جمعی متفاوتی که شکل گرفته ضروری است دستگاه های متولی همگام تر به پیش بروند و نسبت به نیازها و ظرفیت های عام توجه بیشتری داشته باشند.

دبیر نشست علمی بررسی آینده نگرانه تبلیغ دین در ایران عنوان کرد: از جهت دیگر فعالان عرصه تبلیغ که یک دسته آن مبلغان و یک دسته هم گروه های تبلیغی هستند که تحت عنوان گروه های جهادی تبلیغ جهادی فعالیت می کنند، بازیگر میدانی هستند و از نیازها و واقعیات اطلاع داشته و می توانند آسیب شناسی عمیقی از عملیات میدانی خود ارائه داده و در حقیقت آن روی سکه عملیات تبلیغ را گزارش بدهند و نیازهای آینده را ترسیم کنند.

حجت الاسلام حیدری پور با بیان این که خود عرصه تبلیغ نیز صرف نظر از کنش گران تبلیغ عرصه های گوناگونی دارد که کمتر به آن پرداخته شده است، اظهار کرد: یک مثال آن رسانه های نوین و یک مثال آن اقتضائات نوینی است که در گام دوم انقلاب با آن مواجه هستیم، چراکه ما در دوره دوم حیات انقلاب قرار داریم و دوره تثبیت را پشت سر گذاشته ایم و باید دید که تبلیغ دینی در این جا چه می خواهد بکند.

وی تصریح کرد: افزون بر این موارد، تلاش داریم در این نشست به ظرفیت های مغفولی که اتفاق افتاده نیز نگاه جدی داشته باشیم؛ به عنوان مثال تعداد زیادی مبلغ حوزه علمیه خواهران داریم که از ظرفیت از آنها چندان استفاده ای نمی شود، در حالی که بسیاری از مشکلات از جمله خانواده ها، مدارس و محلات و محیط های تردد خواهران حل شده و این گروه می تواند در این عرصه ها بسیار مؤثر واقع شود.

قائم مقام پژوهشکده باقرالعلوم(ع) با اشاره به افراد حاضر در این نشست عنوان کرد: در این نشست از یک طرف مسؤولان میدانی و سیاستگذاران تبلیغ و از یک طرف کنشگران عرصه تبلیغ و در ضلع سوم کارشناسان و صاحب نظرانی هستنند که این عرصه را می شناسند؛ نشستی را تشکیل داده ایم که این سه ضلع در کنار هم قرار بگیرند و در تعامل با هم افق گشایی نوین داشته باشند و هم مشکلات شفاف مطرح شود.

نشست علمی بررسی آینده نگری تبلیغ دین در ایران برگزار می شود

وی اضافه کرد: این نشست به همت پژوهشکده باقرالعلوم(ع) با همکاری نهادهایی از جمله اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، سازمان اوقاف و امور خیریه، مرکز مدیریت حوزه های علمیه و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می شود.

حجت الاسلام حیدری پور با بیان این که این نشست یاد شده در محورهای نظام تبلیغ دینی، پیام و محتوای تبلیغ دینی و اثر بخشی تبلیغ دینی و الزامات آن برنامه ریزی شده است، گفت: این نشست روز شنبه اول تیرماه از ساعت 17 الی 20 در سالن نشست های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم واقع در بلوار جمهوری نبش کوچه ششم برگزار می شود./1330/ج

ارسال نظرات