۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۶۱۰۴۱۳
رییس اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه:

دشمن می خواهد مذهب تشیع را مکتب ماتم و عزا جلوه دهد

دشمن می خواهد مذهب تشیع را مکتب ماتم و عزا جلوه دهد
حجت الاسلام بابایی با اشاره به لزوم هوشیاری هیئات مذهبی نسبت به تفکرات مخرب تشیع انگلیسی، به معرفی سامانه «طوبی» برای بررسی صلاحیت مداحان پرداخت و گفت: تشیع مذهب نشاط است و دشمن می خواهد حقیقت را وارونه جلوه دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسن بابایی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه، بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، عرصه های تبلیغ هنری، تبلیغ نوین، فعالیت های تبلیغی تربیتی و تبلیغ سنتی را سه بخش مهم از فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی دانست و گفت: در حوزه تبلیغ نوین و فضای مجازی از مؤسسه تبیان و وبسایت آن برای این منظور استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: در بخش هیئات مذهبی و مداحان از سامانه ای به نام «طوبی» بهره می بریم، به نحوی که مشخصات هیئت های ثبت نام کننده و مداحان و سابقه سوء پیشینه و سوابق افراد در آن مورد بررسی قرار می گیرد، همچنین برای مسئولان هیئات استعلام امنیتی از مراجع ذی صلاح اخذ می شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه با اشاره به فعالیت های قرآنی و کانون های فرهنگی مساجد، اظهار داشت: ائمه جماعات مساجد می تواندد با ثبت نام در سامانه «سجام» ، فعالیت خود به عنوان امام جماعت را ثبت کنند.

تربیت نیروی مورد نیاز سازمان تبلیغات اسلامی از طریق «مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا»

حجت الاسلام بابایی بیان داشت: در راستای فعالیت های تبلیغی تربیتی در مدارس، دانش آموزان مستعد بر اساس سطح تحصیلی و شرایط خانواده ها انتخاب می شوند و در مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا دخترانه و پسرانه مشغول به تحصیل می شوند و در کنار استفاده از دروس ویژه این مدارس، متون معارفی هم از طرف سازمان به آن ها ارائه می شود و دیپلم خود را از این مدارس می گیرند و به صورت اختیاری می توانند برای ادامه تحصیل در مدرسه عالی شهید مطهری یا دانشگاه امام صادق(ع) تهران بروند و پس از پایان تحصیلات در اولویت استخدامی سازمان قرار بگیرند، برنامه های فرهنگی در قالب «سپهر ایرانیان» می گذرانند که اردوگاه ها و برنامه های خاصی برای آن ها تعریف شده است.

وی محدوده تبلیغات سنتی را شامل بیشترین فعالیت های سازمان دانست و ابراز داشت: اعزام مبلغ به روستاها، مدارس، مساجد و دانشگاه ها و سایر اماکن در ایام فاطمیه و محرم و ماه رمضان و اعزام استقراری روحانی به همراه خانواده در مراکز هدف تبلیغی از جمله برنامه های مهم سازمان است، در اعزام مستقر، روحانی باید حداقل به مدت یک سال در یک روستا به همراه خانواده خود زندگی و در قالب یک شیوه نام اجرایی کار کند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه افزود: بخش های دیگر تبلیغ سنتی، شامل ساماندهی، هدایت و آموزش هیئات مذهبی، مداحان اهل بیت، کانون های فرهنگی مساجد، انجمن های اسلامی کارگران و مدارس می شود، همچنین برگزاری گفتمان های دینی درباره طلاق، احکام دینی، موارد مخدر و آسیب های اجتماعی و برگزاری نماز جماعت در مدارس و برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها، در زمره دیگر بخش های تبلیغ سنتی سازمان محسوب می شوند.

الزامات هیئات مذهبی برای ثبت رسمی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی/ امکان بررسی صلاحیت مداحان از سامانه« طوبی»

حجت الاسلام بابایی با تأکید بر ضرورت نظارت مستمر عقیدتی سیاسی و امنیتی بر روی هیئات مذهبی، بیان داشت: هیئت مذهبی باید 5 رکن داشته باشد، این ارکان شامل هیئت امنا، روحانی هیئت، مربی قرآن، رابط فرهنگی و صلاحیت مسئول هیئت و مداح می شود، هر روحانی نمی تواند هیئت داری کند و مربی قرآنی هم آموزش های لازم را می بیند، همچنین، مداحان ازمون می دهند و سطح بندی می شوند، مداح هیئت باید قرآن و شعر و مقتل را بشناسد و احکام شرعی را بداند.

وی با اشاره به برخی از آسیب های عقیدتی و اجتماعی شکل گرفته در بستر هیئات مذهبی، تصریح کرد: و یک مداح حق ندارد اشعار کفرآمیز یا غلوآمیز بخواند و پایین و بالا پریدن و سینه زنی طولانی مدت در حالت عریان مورد قبول نیست، برخی از هیئات گرفتار دام تعلیمات و برنامه های شیعه انگلیسی می شوند که بسیار برای جامعه و جوانان مضر است و اداره تبلیغات اسلامی برای در امان ماندن هیئات از این آسیب ها، دوره 32 ساعته آسیب های مداحی را برگزار می کند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه ادامه داد: هر مداح، یک کد شناسه و کارت دارد که مردم می توانند با مراجعه به سامانه «طوبی» صلاحیت مداح را بررسی کنند و این امکان حتی در خارج از کشور هم وجود دارد و می تواند در حکم استعلام باشد.

تشیع؛ مذهب نشاط/ تلاش دشمن برای القای تشیع به عنوان مکتب ماتم و عزا

حجت الاسلام بابایی با اشاره به دهه سازی های جدید عزاداری از سوی برخی مداحان و هیئات مذهبی، گفت: دین اسلام این دهه های ساختگی را قبول ندارد، گاهی این موارد به فرهنگ در محلات تبدیل شده است، البته هیچ منعی برای سخنرانی ها و مراسم مذهبی وجود ندارد، اما راه انداختن هیئات در خیابان ها و سیاه پوش کردن شهر به مدت 40 شبانه روز به عنوان مراسم عزاداری حضرت زهرا(س) مورد تأیید نیست.

وی با بیان اینکه 56 مناسبت شادی و 36 مناسبت عزاداری در تقویم رسمی کشور داریم، اذعان داشت: مکتب تشیع یک مکتب با نشاط است و ما دهه های کرامت و ولایت و مهدویت را داریم که هیئات مذهبی می توانند در این ایام برنامه های جشن و شادی  و اطعام برگزار کنند، اما متأسفانه به گونه ای القا می شود که تشیع فقط مذهب ماتم و عزاداری است و بر خلاف روایات شیعه، عموماً در جلسات عزاداری اطعام صورت می گیرد، حال آنکه تأکید اسلام بر اطعام در مراسم جشن و سرور است.

«مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر» نهادی برای مبارزه با کشف حجاب در شاهین شهر

رییس اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه، حجاب و عفاف را یک تکلیف شرعی دانست و تأکید کرد: حجاب، ضروری دین است و کسی که آن را قبول ندارد در حکم کافر است، اما یک قانون مدنی هم در کنار این حکم شرعی قرار دارد، هرچند اصلا نیازی به قانون برای محکومیت بی حجابی هم نداریم، با زندان و جریمه کفر افراد از بین نمی رود و تکلیف یک مسلمان معلوم است، همانطور که عدم اعتقاد به نماز هم همین حکم را دارد و نیازی به قانون هم ندارد، اما زمانی که فردی مسیحی و زرتشتی است باید تابع قوانین مدنی باشد.

حجت الاسلام بابایی در خصوص ایجاد مزاحمت برای مردم در برخی از مراسمات مذهبی و عزاداری ها و صداهای بلند در اوقات و مکان های نامناسب، اظهار داشت: مقام معظم رهبری می فرمایند در مساجد فقط برای اذان می توانید از بلندگو استفاده کنید و هرگونه مزاحمت برای مردم خلاف شرع و قانون است و سیستم صوتی در پارک و مسجد و دیگر معابر و مکان های عمومی باید در حد همان محل باشد و این کارها سلیقه ای است و ما هم قبول نداریم.

وی از فعالیت «مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر» در آینده نزدیک در شاهین شهر خبر داد و بیان داشت: این مجمع برای مبارزه با کشف حجاب علنی در شهرستان ایجاد خواهد شد و بعد از ایجاد، فراخوانی برای افراد دارای صلاحیت برای فعالیت در این مجمع داده خواهد شد و تدابیر خوبی برای برخورد با این پدیده شوم در جامعه اتخاذ شده است.

فعالیت 210 هیئت مذهبی در شهرستان شاهین شهر و میمه/ عضویت 550 مداح بسیجی در بسیج مداحان شهرستان

رییس اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه در پایان ابراز داشت: در شهرستان شاهین شهر و میمه 14 خانه عالم، 210 هیئت مذهبی، 197 مداح، 5 کانون فرهنگی، حدود 200 مبلغ برادر و خواهر و 7 مؤسسه و خانه قرآنی ثبت شده وجود دارد.

در ادامه رییس بسیج مداحان شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به تاریخچه تأسیس بسیج مداحان از سال 1390، اظهار داشت: هدف ما تربیت مداح بسیجی و ولایتمدار است و هم اکنون 550 مداح بسیجی مرد و زن عضو بسیج مداحان هستند و آموزش ها و نکات لازم را دریافت می کنند./869/پ210/ب1

مهدی ناصری
ارسال نظرات