۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۶۱۰۴۱۵
مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خبر داد؛

برگزاری طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه خراسان رضوی

برگزاری طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه خراسان رضوی
حجت الاسلام احمدزاده گفت: طرح نشاط معنوی از ولادت حضرت معصومه تا عید غدیر در ۲۰ شهرستان و ۷۲ بقعه خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد احمد زاده، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، چهارشنبه در نشست خبری از اجرای طرح نشاط معنوی در ایام تعطیلات تابستانی در بقاع متبرکه خراسان رضوی خبر داد.

وی با بیان این که طرح نشاط معنوی 9 سال پیاپی در بقاع متبرکه استان اجرا می شود، اظهار کرد: در بقاع متبرکه در طول سال برنامه های متنوع اجرا می شود که در تابستان ویژه جوانان و نوجوانان برنامه هایی در غالب طرح نشاط معنوی برگزار می شود.

در ادامه حجت الاسلام ایزدی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان این که طرح نشاط معنوی در 20 شهرستان و 72 بقعه برگزار می شود، ابراز کرد: همزمان با دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) در 13 تیر طرح نشاط معنوی افتتاح می شود و در عید غدیر در 29 مرداد اختتامیه آن است.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح از 92 مبلغ استفاده می شود و خیمه های معرفت، غرفه های مختلف مشاوره کودک و نوجوان، عرضه محصولات فرهنگی، غرفه عفاف و حجاب، کلاس هایی با موضوعات تربیتی، اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه برپا می شود.

حجت الاسلام ایزدی با اشاره به مشارکت نهادی های مختلف در برگزاری طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه، تصریح کرد: در این طرح نهاد های مختلف مشارکت دارند همچنین در غالب اردوهایی این بقاع متبرکه میزبان دانش آموزان هستند.

وی به ویژه برنامه های دهه کرامت در بقاع متبرکه اشاره و ابراز کرد: غباروبی، اعزام مبلغ، برپایی نمایشگاه، ویژه برنامه های ولادت امام رضا(ع)، کلاس های قرآنی، مسابقات قرآنی و فرهنگی، دیدار با خانواده شهدا، برپایی خیمه های معرفت، عزیمت کاروان پیاده به سمت حرم امام رضا با محوریت بقاع متبرکه کاشمر که از بقاع نیشابور پیاده به حرم رضوی اعزام می شوند از جمله این ویژه برنامه ها است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: همایش بزرگداشت امامزادگان و تجلیل از اصحاب بقاع متبرکه، همایش ستارگان کرامت در کاشمر، نشست علمی با همکاری بنیاد پژوهش های آستان قدس برای بزرگداشت امامزاده محروق از دیگر ویژه برنامه های پیش بینی شده در این ایام است.

وی اظهار کرد: ثبت نام و شرکت در برنامه های مختلف طرح نشاط معنوی بقاع متبرکه خراسان رضوی به صورت رایگان است و هزینه آن ها از محل بقاع، خیرین و موقوفات مرتبط تأمین می شود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات