۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۶۱۰۴۳۳
آیت الله موسوی جزایری مطرح کرد؛

بیانیه گام دوم انقلاب در جامعه عملیاتی شود|مقاومت، تنها راه مقابله با دشمن

بیانیه گام دوم انقلاب در جامعه عملیاتی شود|مقاومت، تنها راه مقابله با دشمن
آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید در جامعه عملیاتی شود، گفت: نسل جوان مخاطب اصلی بیانیه گام دوم است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، رییس حوزه علمیه اهواز، شامگاه گذشته در جلسه تبیین مبانی قرآنی و روایی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با تأکید بر ضرورت ارتباط بیشتر جوانان با حوزه‌های علمیه عنوان داشت: در روز‌های وقوع سیل افزون بر فعالیت دستگاه‌های دولتی شاهد تشکیل ستاد جمع آوری کمک‌های مردمی از سوی حوزه‌های علمیه بودیم که با استقبال بسیار خوب مردم و خیران همراه و کمک‌های بسیاری برای آن ارسال و میان سیل زدگان توزیع شد.

زعیم حوزه علمیه خوزستان با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی همچون پدری دلسوز خیر و صلاح ملت ایران را بیان کرده است، افزود: بیانیه معظم له برای همگان تکلیف ایجاد می‌کند، ما نیز به نوبه خود احساس تکلیف کرده و برای عملیاتی ساختن آن در جامعه تلاش می‌کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید در جامعه عملیاتی شود، ادامه داد: ملت ایران از آنجا که در زمینه درک حوادث مختلف به بلوغ فکری رسیدند پس مخاطب اصلی بیانیه هستند؛ از سوی دیگر رهنمود‌های امام راحل بر زمین نماند تا به نقطه خواسته شده برسیم.

آیت الله موسوی جزایری اضافه کرد: خداوند در جریان مبارزات انقلابی ملت ایران با مشاهده صبر، استقامت و تبعیت از فرامین، ولی فقیه، به ملت پیروزی و به دشمنان خواری داد؛ این مسأله سنت الهی است که با استقامت و ایستادگی پیروزی حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه رزمندگان  در دوران جنگ تحمیلی یک قدم عقب نشینی را بر خود حرام کرده بودند، بیان داشت: نتیجه چنین مقاومتی، بیرون رانده شدن دشمن و نصرت بود؛ امروزه ملت ما به بلوغ علمی و عملی رسیده است بنابراین با اراده‌ای قوی به اهداف مان دست پیدا می‌کنیم.

رییس حوزه علمیه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نسل جوان مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، نسلی که در زمان شاه نسل سرگردان نام داشت، اما امروزه نسل آینده ساز و موتور محرک جامعه نام گرفته است، نسلی که برای جامعه سازی و ظهور خورشید عدالت مهدوی بدان امیدوار هستیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تمدن سازی با علم، تکنولوژی، خلاقیت و پژوهش حاصل می‌شود، خاطرنشان کرد: نسل جوان بیشترین نقش را تمدن سازی دارد البته زمینه‌های پژوهش و خلاقیت را در چنین نسلی باید از کودکی و به واسطه اهتمام و توجه آموزش و پرورش به امر پژوهش دنبال کرد.

وی در پایان به ذکر شخصیت رهبر انقلاب به عنوان نویسنده بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و تصریح کرد: رهبر انقلاب به هنگام حضور در مشهد مقدس و در ۲۵ سالگی محور مشی سیاسی تفکر اسلامی میان طلبه‌ها و طبقات تحصیل کرده بود./۹۴۵۶/پ210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات