۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۶۱۰۴۳۴
حجت الاسلام سید آبادی:

اطاعت از پیامبر و ولایت رمز پیروزی مسلمانان است

اطاعت از پیامبر و ولایت رمز پیروزی مسلمانان است
سخنران حرم مطهر رضوی گفت: همواره باید بر مدار اطاعت از ولایت حرکت کنیم، اگر در مسیر دین و ایستادگی خدا دچار غفلت شویم، دشمن به ما آسیب وارد می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید آبادی، عضو شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان شب گذشته، همزمان با شهادت حضرت حمزه، عموی پیامبر(ص) در حرم مطهر رضوی با اشاره به جنگ احد و شهادت بسیاری از یاران باوفای پیامبر(ص)، گفت: شهادت دارای چنان مرتبه رفیعی است که به وسیله شهادت، با خدا روبرو می شویم.

سخنران حرم مطهر رضوی به مجاهدت امیرالمومنین(ع) در حمایت از پیامبر(ص) و اسلام در جنگ احد اشاره و ابراز کرد: در جنگ احد حضرت علی(ع) 70 زخم برداشت و با وجود جراحت شدید، حسرت می خورد که چرا به شهادت نرسیده است و پیامبر(ص) ایشان را نوید شهادت داد.

حجت الاسلام سید آبادی با بیان این که هنگامه شهادت بشارت و شکر برای حضرت علی(ع) است، گفت: خداوند در آیه 169 سوره آل عمران می فرماید:«وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ» خداوند در این سوره به مقام ولای شهادت در پیشگاه خداوند اشاره می کند و می فرماید که شهدا زنده هستند.

مدیر کل سابق تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اطاعت از پیامبر(ص) و ولایت را رمز پیروزی مسلمانان دانست و اظهار کرد: در جنگ احد شهادت نتیجه غفلت بود و باید از آن عبرت گرفت که اگر در مسیر دین و ایستادگی خدا دچار غفلت شویم، دشمن به ما آسیب  وارد می کند و همواره باید بر مدار اطاعت از ولایت حرکت کنیم./864/پ210/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات