۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۶۱۰۴۷۸
آیت‌الله حسینی همدانی:

اربعین فرصتی ویژه برای فعالیت‌های فرهنگی است

اربعین فرصتی ویژه برای فعالیت‌های فرهنگی است
امام جمعه کرج اربعین را اوج ظهور محبت و ارادت به اهل‌بیت دانست و گفت: پرداختن به فعالیت‌های فرهنگی و اثباتی در ایام اربعین اثربخشی ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، جلسه شورای سیاست‌گذاری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز، صبح امروز (سه‌شنبه) در محل دفتر امام‌جمعه کرج، برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رئیس ستاد عتبات عالیات البرز، در راستای ساخت و توسعه صحن ائمه علیهم‌السلام و برپایی موکب‌های اربعین، گزارشی از پروژه‌های در حال اجرا، هدایا و نذورات مردم استان در کمک به توسعه، ساخت و بازسازی عتبات عالیات ارائه نمود.

آیت‌الله حسینی همدانی گزارش ارائه‌شده را بشارتی از عملکرد استان خواند و بیان داشت: مردم ما از زمان ورود اسلام و به‌خصوص شیعه به ایران تا جریان انقلاب که برگرفته از نهضت حسینی است و تا امروز، ارادت به اهل‌بیت را در تمام زمینه‌ها نشان داده‌اند و کمبودها این ارادت را زایل نکرده است و در هیچ دوره‌ای، سختی معیشت، مردم را از شرکت در نذورات بازنداشته است.

وی افزود: بحث مقاومت که این روزها رهبر معظم انقلاب بر آن تأکیددارند هم ریشه‌اش در ارادت به اهل‌بیت علیهم‌السلام است که اهل‌بیت علیهم‌السلام هم با مقاومت دین را حفظ کردند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز، اربعین را اوج ظهور محبت و ارادت به اهل‌بیت دانست و اظهار داشت: پرداختن به فعالیت‌های فرهنگی و اثباتی در ایام اربعین از اثربخشی ویژه‌ای برخوردار است. اربعین به‌عنوان یک حرکت استراتژیک، فرصتی است برای صدور ارزش‌های انقلابی و دینی، لذا از اهمیت آن نباید غافل بود.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه بنای مردم در این پیاده‌روی سختی کشیدن است، گفت: در راستای خدمت‌رسانی به زوار، نباید زائرین را رفاه‌زده کرد. موکب‌های این مسیر نباید تبدیل به سازه‌های ثابت شوند، بهتر آن است که خیمه‌هایی در زمان موردنظر برپاشده و سپس جمع‌آوری شوند.

وی در خصوص اولویت‌سنجی در بازسازی عتبات و حرم‌های معصومین علیهم‌السلام، گفت: تعهداتی که استان نسبت به بازسازی و توسعه به عهده می‌گیرد، در مرحله اول باید نسبت به حرم‌های ائمه معصومین علیهم‌السلام باشد، سپس به امامزاده‌ها پرداخته شود.

رئیس شورای بازسازی عتبات استان، نسبت به دریافت کمک‌هزینه‌های بازسازی عتبات در مساجد، بیان داشت: لازم است که این امر در مساجد به‌صورت تشکیلاتی و با هماهنگی امور مساجد و امام مسجد صورت بگیرد و در جریان توافقات و ابلاغات انجام شود.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: در راستای اجرایی شدن این امر در مدارس هم لازم است شورای بازسازی عتبات با ایجاد تفاهم‌نامه‌ای بین شورا و معاونت پرورشی استان البرز، مسئول اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی و بسیج دانش‌آموزی نسبت به شکل انجام کار، اقدام لازم را صورت دهد.

وی در پایان متذکر شد: در دو بعد آسیب‌شناسی و چگونگی فعالیت‌ها در اربعین، لازم است که جلسه‌ای در اواخر ماه ذی‌القعده برگزار شود و جهت جمع‌آوری کمک‌هزینه‌های اربعین سازمان‌دهی لازم صورت پذیرد.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات