۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۶۱۰۵۰۰
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی:

برخورد قوه قضائیه با مفسدان ریشه ای باشد

برخورد قوه قضائیه با مفسدان ریشه ای باشد
امام جمعه همدان گفت: خاصیت فساد واگیر دار بودن آن است و این که به راحتی انتقال پیدا می کند بنابراین باید فساد را از ریشه از بین برد و آن را ریشه کن کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب همدان با تاکید بر اهمیت نقش قوه قضائیه در جامعه خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) بر روی عملکرد قوه قضائیه توجه ویژه ای داشتند.

امام جمعه همدان افزود: اعتماد سازی در اجتماع و کمک به پیشبرد اهداف انقلاب از جمله وظایف قوه قضائیه است که در آن باید با تلاش بسیار عمل کند.

وی قوه قضائیه را در خط مقدم مبارزه با فساد عنوان کرد و گفت: در مبارزه با فساد اولین گام لزوم وجود قاطعیت اقدام کننده است که خودش مظهر قدرت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: اسلام دین رافت و مهربانی است اما در برابر مجرمان و مفسدان این رافت جایی ندارد و این شما هستید که نماد غضب الهی در برخورد با آنها هستید.

وی با اشاره به آیات قران در زمینه مبارزه با فساد خاطر نشان کرد: باید به یاد داشت که کوتاه آمدن در برابر مفسدان هم بر خلاف آیات قران و هم بر خلاف روایات و سیره ائمه (ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این که افراد شاغل در قوه قضائیه در کاروانی هستند که حضرت علی (ع) در راس آن قرار دارد اظهار داشت: حضرت علی (ع) که در کوچه با بچه ها با مهربانی بسیار هم بازی می شدند در برخورد با مفسدان و جنایتکاران بسیار جدی عمل می کردند.

وی مبارزه جدی با فساد را درخواست عموم جامعه دانست و گفت: خاصیت فساد، واگیر دار بودن آن است و این که به راحتی انتقال پیدا می کند بنابراین باید فساد را از ریشه از بین برد و آن را ریشه کن کرد.

امام جمعه همدان در پایان یادآور شد: زمانی که شروع به مبارزه با فساد می کنیم عده ای که منافع آن ها به خطر می افتد شروع به سر و صدا می کنند اما عزیزان قوه قضائیه نباید از هجوم آن ها نگران باشند و با قدرت به راه خود در راه حق ادامه دهند./979/پ210/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات