۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۶۱۰۵۲۸
حکیم:

با سیاست تحریم‌ ملت‌ها مخالفیم

با سیاست تحریم‌ ملت‌ها مخالفیم
رهبر جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد انتقال به اپوزیسیون انتخابی استراتژیک بوده که با تشکیل فراکسیون پارلمانی بتواند ارزیابی و داوری کند و خطاها را تشخیص دهد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت السلام سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار با محمد الحلبوسی، رییس پارلمان عراق تازه‌ترین تحولات سیاسی عراق در سطح اجرایی و قانون‌گذاری و روابط بین‌المللی را بررسی کرد.

در این دیدار که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی برگزار انجام شد حکیم تاکید کرد که انتقال به اپوزیسیون انتخابی استراتژیک بوده که با تشکیل فراکسیون پارلمانی‌ای که بتواند ارزیابی و داوری کند و خطاها را تشخیص دهد، باعث نظم در روند سیاسی کشور می‌شود.

حکیم در این دیدار مجلس را مسئول پیگیری برنامه دولت و زمان‌بندی‌هایی دانست که دولت برای خود تعیین کرده و براساس آنها رأی اعتماد گرفته است.

وی خواستار تلاش برای خدمت‌رسانی و جدول ‌بندی و زمان‌بندی و صراحت با ملت درباره امکانات موجود به‌خصوص در عرصه برق و فرصت‌های شغلی شد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق بر ضرورت تصویب قوانین مهمی که به ساختار سیاسی کشور مربوط می‌شود یا مستقیما با مسائل مردم سروکار دارد تاکید کرد.

در مسائل منطقه نیز حکیم بر بی‌طرفی فاعلانه و تضمین منافع عراق تاکید و عنوان کرد: ما همواره با سیاست تحریم ملت‌ها مخالف هستیم.

وی همچنین خواستار حل و فصل هرچه سریعتر موضوع تکمیل کابینه ازسوی تشکل‌های سیاسی حامی دولت و گشودن راه برای نیروهای کارآمد و فاصله گرفتن از سهمیه‌بندی شد./847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات