۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۶۱۰۵۳۰

گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی از محل دفن «مُرسی» با مجوز مصر

گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی از محل دفن «مُرسی» با مجوز مصر
در حالی که محل دفن مرسی تحت تدابیر امنیتی قرار داشته و هر کسی اجازه رفت و آمد به مکان مذکور را ندارد، مصر به تلویزیون اسرائیل اجازه تهیه گزارش از قبرستان مذکور را داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «محمد مرسی» رییس‌جمهور سابق مصر دوشنبه هفته جاری (27 خرداد) حین جلسه دادگاه از هوش رفت و درگذشت؛ تلویزیون دولتی مصر ضمن اعلام خبر فوت مرسی ۶۸ ساله، علت آن را «سکته» اعلام کرد.

عکس منتشر شده از محل دفن مرسی نشان می‌داد تدابیر امنیتی در این محل برقرار است اما همزمان با همین تدابیر امنیتی، مصر به خبرنگار شبکه «کان» تلویزیون رژیم صهیونیستی اجازه داد از اطراف قبرستان مذکور در شهر «نصر» قاهره گزارش تهیه کند.

در این گزارش، دیوارها و درهای قبرستان یاد شده به همراه تصاویری از داخل شهر قاهره نمایش داده می‌شود و خبرنگار صهیونیست سعی می‌کند بر این موضوع تأکید کند که اوضاع پس از فوت مرسی، عادی است.

روز گذشته روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» در تشریح جزئیات مرگ «محمد مرسی» رییس‌جمهور سابق مصر نوشت، نگهبانان زندان، این رهبر 67 ساله اخوان‌ المسلمین را برای بیش از 20 دقیقه در قفس دادگاه اتهام به حال خود رها کردند و این در حالی است که دیگر متهمان حاضر در دادگاه خواستار کمک به مرسی شده بودند. 

با اینکه گمانه زنی‌هایی درباره قتل این رهبر اخوان المسلمین وجود دارد اما دفتر دادستان کل مصر ضمن رد این ادعا‌ها اعلام کرد که مرسی «خیلی فوری به بیمارستان منتقل شده است» و در آنجا فوت کرده است.

مُرسی، آگوست ۱۹۵۱ میلادی در روستای العدوه در استان الشرقیه به دنیا آمد. او پنجمین رییس‌جمهور مصر و اولین رییس‌جمهور پس از انقلاب ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ و اولین رییس‌جمهور منتخب تاریخ مصر لقب گرفت./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات