۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۶۱۰۵۳۵

هشدار نتانیاهو درباره جنگ داخلی میان صهیونیست‌ها

هشدار نتانیاهو درباره جنگ داخلی میان صهیونیست‌ها
رییس رژیم صهیونیستی از احتمال بروز جنگ داخلی در این رژیم احساس نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره بروز جنگ داخلی میان صهیونیست‌ها هشدار داد. بر اساس گزارش پایگاه اسرائیل دیفنس، نتانیاهو درباره تهدید بزرگی که خطری برای امنیت اسرائیل به شمار می‌رود و آن تهدید احتمال شعله‌ور شدن آتش جنگ داخلی میان یهودیان است،‌هشدار داد.

بر  اساس این گزارش، نتانیاهو اظهار داشت همه ما به جلوگیری از ریخته شدن خون و شعله‌ور شدن آتش جنگ داخلی میان خود پایبندیم، ما باید یک حقیقت ساده را یادآوری کنیم، ما همه یکی هستیم، و غیر از آن چیزی وجود ندارد.

جزئیات رزمایش گسترده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین از برگزاری رزمایش نیروی هوایی رژیم طی روزهای گذشته خبر دادند و آن را رزمایش گسترده‌ای با مشارکت بالگردها و جنگنده‌ها و سامانه‌های کنترلی و دفاع هوایی اعلام کردند.

بر اساس گزارش این رسانه‌ها، در این رزمایش، جنگ در چندین جبهه با هماهنگی میان بازوهای  ارتش رژیم و بهبود توانمندی و شایستگی و آمادگی نیروی هوایی در رویارویی سناریوی جنگی که دربرگیرنده حملات گسترده در یک دوره زمانی کوتاه و کمک به نیروهای زمینی رژیم باشد، شبیه سازی شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند این رزمایش از یکشنبه شروع شد و روز چهارشنبه(دیروز) به پایان رسید و برای اولین بار جنگنده‌های جدید اف 35 در این رزمایش شرکت داشت که هدف از این رزمایش آموزش تمام نیروها در بخش‌های مختلف از سرباز در بخش فنی تا فرماندهی اجرایی تا بخش‌های  عملیاتی و شخص عمیکام نورکین فرمانده نیروی هوایی اسرائیل بوده است.

یک  افسر بلندپایه صهیونیست در نیروی هوایی اسرائیل گفته است تکیه اساسی بر منطقه شمالی است و آموزش با قدرت بالا و به شل خاص مقابل دشمنی خواهد بود که چالشی(برای رژیم صهیونیستی) به شمار می‌رود، فکر می‌کند، پاسخ می‌ دهد و تکنولوژی بالایی را در منطقه در اختیار دارد.

وی افزود نیروهای زمینی شریک کاملی در این رزمایش هستند و نیروی هوایی برای مقابله با سامانه‌های پیشرفته ضد هواپیماها در جبهه شمالی آماده است. ما نیروی هوایی را برای رسیدن به سامانه‌های اس 300 و اس 400 آماده می‌کنیم و برای رویارویی با حملات متعدد در دوره ‌های زمانی کوتاه، نیروها را آموزش می‌دهیم، و همچنین درباره سرعت شلیک روزانه موشک‌ها که دشمن برای شلیک صدها و هزاران موشک برنامه ریزی می‌کند، آموزش می‌دهیم،‌ماموریت ما رهگیری این موشک‌ها حتی پیش از شلیک است.

وحشت رییس رژیم صهیونیستی از جبهه لبنان

خبر دیگر اینکه رییس رژیم صهیونیستی از احتمال شعله‌ور شدن آتش جنگ از سوی این رژیم علیه لبنان ابراز نگرانی و وحشت کرد. رووین ریوولین رییس رژیم صهیونیستی مدعی شد ما به حزب الله درباره پیامدهای تحمیل طرح‌های ایران بر لبنان هشدار می‌دهیم، ما به لبنان درباره اینکه به عنوان پایگاهی برای حمله به اسرائیل تبدیل شود، هشدار می‌دهیم.

رییس رژیم صهیونیستی در جریان مراسم سالگرد کشته‌های ارتش رژیم در جریان جنگ نخست لبنان با ادعای اینکه رژیم متبوعش تمایل و اشتیاقی به جنگ ندارد، مدعی شد اراتش اسرائیل آماده است تا به هر تهدیدی و هر سناریویی پاسخ دهد، ما هرگز دست بسته نخواهیم ماند و هر اقدامی را که که ضروری باشد برای اینکه اسرائیلی‌ها خواب راحتی داشته باشند، انجام می‌دهیم.

هشدار رژیم صهیونیستی درباره ضعف امدادرسانی نظامی در صورت بروز جنگ جدید

خبر دیگر اینکه رژیم صهیونیستی درباره کمبود و ضعف در امدادرسانی نظامی در صورت شعله‌ور شدن آتش جنگ جدید هشدار داده است.

بر اساس گزارش روزنامه هاآرتص رژیم صهیونیستی، نهادهای امنیتی و بهداشتی اسرائیل از کمبود شدید امکانات و تجهیزات در زمینه درمان مجروحان در صورت بروز جنگ در چندین جبهه رنج می‌برد.

این روزنامه به نقل از مسؤولان بلندپایه دو نهاد مدکور نوشت در صورت شعله‌ور شدن آتش جنگ در آینده، ماموریت تخلیه نظامیانی که در صحنه نبرد مجروح  می‌شوند، ممکن است بسیار پیچیده شود که دلیل آن بهبود وسایل رزمی در طرف مقابل(جبهه مقاومت) و عدم شکل‌گیری هیچ پاسخی از سوی ارتش اسرائیل است.

این مسؤولان افزودند در صورت بروز جنگ، اسرائیل با کمبود در زمینه تجهیزات و امدادرسانی به میزان حدود 30 درصد روبرو خواهد شد و 20 درصد تاسیسات پزشکی ارتش هم برای پزشکان قابل استفاده نخواهد بود.

بر اساس گزارش هاآرتص،‌ مسؤولان اسرائیلی درباره آماده نبودن غیرنظامیان برای جنگ هشدار داده‌اند به طوری که یک مسؤول در موسسات پزشکی اسرائیل گفته است اتاق‌های اورژانس و آی سی یو در صورت بروز جنگ قادر به پذیرش تعداد مجروحانی که احتمال می‌رود به این مراکز منتقل شوند، نخواهد بود، همچنانکه گروه‌های امدادرسانی به بیماران اسرائیلی به سبب فراخوانده شدن نیمی از عناصر ذخیره آنها(برای جنگ در ارتش) با کمبود اساسی در زمینه نیروی انسانی روبرو هستند./847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات