۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۶۱۰۵۳۷

برای اولین بار، بحرین به خبرنگاران 6 رسانه صهیونیستی اجازه ورود داد

برای اولین بار، بحرین به خبرنگاران 6 رسانه صهیونیستی اجازه ورود داد
بحرین برای اولین بار به خبرنگاران شش رسانه رژیم صهیونیستی مجوز داده برای پوشش نشست منامه وارد این کشور شوند.

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست اقتصادی بحرین به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» قرار است طی روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در منامه برگزار شود.

در همین راستا خبرنگار اسرائیلی «باراک راوید» در صفحه توئیتر خود اعلام کرد: «بحرین به خبرنگاران شش رسانه اسرائیلی برای ورود به این کشور در هفته آینده اجازه ورود داده تا نشست "صلح برای شکوفایی" در منامه را پوشش دهند؛ نشستی که در آن از بخش اقتصادی طرح صلح دولت آمریکا رونمایی می‌شود».

وی در توئیتی دیگر این اقدام بحرین را بی‌سابقه خواند و تأکید کرد، اولین بار است که کشوری بدون روابط دیپلماتیک با رژیم «اسرائیل» اجازه ورود خبرنگاران اسرائیلی را می‌دهد.

«جیسون گرینبلات» فرستاده رییس‌جمهور آمریکا روز گذشته نیز دیروز به حضور رسانه‌های رژیم صهیونیستی در نشست منامه اشاره و از این اقدام بحرین قدردانی کرد.

بحرین تاکنون به این موضوع واکنشی نشان نداده است.

معامله قرن طرح پیشنهادی رئیس‌جمهور آمریکا «دونالد ترامپ» است که سعی دارد از خلال آن فلسطینی‌ها را مجبور به امتیازدهی‌های ظالمانه به نفع رژیم صهیونیستی کند.

گروه‌های مختلف فلسطینی و تشکیلات خودگردان با معامله قرن و نشست منامه مخالفت کرده‌اند. در میان کشورهای عربی، عربستان سعودی، امارات و مصر اعلام کرده‌اند در این نشست حاضر می‌شوند و عراق و لبنان از عدم حضور خود خبر داده‌اند./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات