۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۶۱۰۵۶۴
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

فاصله گرفتن از سیاست روباه پیر و رسیدن به سیاست جوانمردی ضروری است

فاصله گرفتن از سیاست روباه پیر و رسیدن به سیاست جوانمردی ضروری است
استاد حوزه علمیه گفت: جوانان با مطالبه گری از شورای نگهبان اجازه ندهند نمایندگانی که در ضیافت افطاری انگلیسی حضور داشتند در انتخابات آتی انتخاب شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه علمیه، عصر پنجشنبه در نشستی با عنوان «جوانان، عصر ظهور و زیستن منتظرانه» که در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد، گفت: نخستین عنصر انتظار اعتراض عمیق به وضع کنونی یعنی حاکم نبودن امام زمان(عج) بر روی زمین است.

وی افزود: طبع جوان این اعتراض را می پسندد و متاسفانه گاهی این اعتراض با آموزش های دینی خفه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان عنصر بعدی رسیدن به عصر انتظار را تصور وضع مطلوب بیان کرد و گفت: انسان با امید به وضع مطلوب ناامید و خسته نمی شود. امسال فرانسه با 5 سال پیش بسیار فرق کرده است و سایر کشورها هم همینطور، اگر ما همه فعالیت های خودمان را در کشور تعطیل کنیم و تمام وقت خودمان را برای انتقال فرهنگ انتظار به جهان اختصاص دهیم ضرر نکردیم بنابراین یادگیری زبان های بین المللی ضروری است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در حال حاضر مردم جهان اعتراض به وضعیت کنونی جهان دارند اما این اعتراضات شدید نیست چون تصوری از وضع مطلوب ندارند، اگر وضعیت مطلوب برای آنان ترسیم شود به طور قطع اعتراض فرانسویان ادامه خواهد داشت؛ نخستین کسانی که عاشق وضعیت مطلوب می شوند جوانان هستند.

وی افزود: اگر جوانان با وضع مطلوب آشنا شوند مطالبه گر می شوند و خطاب به شورای نگهبان می گویند چرا هر کسی تایید صلاحیت می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان درخصوص عنصر سوم انتظار که علاقه به وضع مطلوب است، گفت: انتظار وضع مطلوب باید در وجود انسان به گونه ای باشد که برای رسیدن به آن زار بزند. شوق و شور در وجود جوان و کسانی که حال جوانی را حفظ کردند دیده می شود.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه فرهنگ اشک برای موعود باید به جهان صادر شود، عنوان کرد: امروز مردم جهان از مجالس خالص و زیبایی که ایرانیان برای ائمه اطهار(ع) برگزار می کنند اطلاعی ندارند و فقط از جنبه منفی محافل باطل مانند قمه زنی که از سوی دشمن اداره می شود مطلع هستند.

وی عنصر دیگر انتظار را اقدام برشمرد و گفت: در جهت گسترش فرهنگ انتظار جز جوانمردان نمی توانند برخی اقدامات را انجام دهند؛ طلاب اگر اهل جوانمردی نباشند در امر تبلیغ باز می مانند؛ حرکت به سوی مساوات یکی از آن اقدامات است که جوانان بیشتر اهل آن هستند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: در حال حاضر فرهنگ اقدام در وجود بسیاری از مسؤولان مرده است برای مثال آنانی که می گویند ما تا کی باید برای سوری ها هزینه کنیم؛ در حالی که امروز امت اسلامی مرزهای ناسیونالیستی را درنوردیده می توان گفت این سخن نامردی است.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: در فرهنگ انتظار توجه به ظرفیت بسیار جوانان توصیه شده است، باید کاری کرد که سیاست از روباه پیر فاصله گرفته شود و جوانمردی را وارد سیاست کنیم تا دیگر شاهد اظهار نظر سیاستمداران اشعری وار و عمرعاص وار نباشیم.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو خطاب به جوانان، تاکید کرد: جوانان انتخابات بعدی را امام زمانی کنید و عملا اجازه ندهید کسی که نمی تواند یار امام زمان(عج) باشد به مجلس راه پیدا کند چنین انسانی ننگ است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در پایان خاطرنشان کرد: نماینده ای را انتخاب نکنیم که بر سر سفره افطاری انگلیسی ها می نشیند یا داعشی های رسانه ای که حمله می کنند و می گویند فلانی ها حرکت تبلیغاتی مجلس را کلید زدند و جلسه گذاشتند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات