۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۱۰۵۶۵
حجت الاسلام حیدری کاشانی:

شیطان به دنبال ایجاد تأخیر در ظهور امام زمان است

شیطان به دنبال ایجاد تأخیر در ظهور امام زمان است
کارشناس مذهبی رسانه ملی گفت: شیطان در آخرالزمان تمام جنود خود را بسیج می کند تا رابطه مردم با امام زمان(عج) ‌را قطع کرده و ظهور ایشان را به تعویق بیندازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی بامداد جمعه در گفتگوی زنده با برنامه «کوی محبت» شبکه دو سیما با اشاره به جایگاه پیروی از امام معصوم(ع) در آخرالزمان، گفت: آخرالزمان فضای غفلت، جهالت و سیطره نفوس شیطانی است که توصیف مردمان آن در روایات اینگونه بیان شده که «اکثرهم همّهم بطونهم و شهواتهم» یعنی اکثرا مشغول شکم و شهوت خود هستند. در چنین فضایی افرادی هستند که هم و غم شان امام آن هاست.

کارشناس مذهبی رسانه ملی خاطرنشان کرد: شیطان در آخرالزمان تمام جنود خود را بسیج می کند تا رابطه مردم با امام زمان(عج) ‌را قطع کرده و ظهور ایشان را به تعویق بیندازند. شیطان در این راستا از تمام وسایل غفلت استفاده می کند چون می داند که روزگار ظهور امام زمان(عج)‌ موعد برچیده شدن طومار شیاطین عالم است.

وی افزود: لازمه تأخیر در ظهور امام زمان(عج)، غفلت از ایشان بوده و ریشه غفلت در عدم معرفت و شناخت است. علت تأکید اسلام بر علم آموزی، عرفان و معرفت در افق قرآن و روایات اهل بیت(ع)، پیشگیری از ایجاد همین غفلت، به واسطه ارتقای نگرش ما است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) که قرآن را هدایت کننده به سوی امام دانسته اند، اظهار کرد: خداوند طی 2200 آیه که بیش از یک سوم قرآن است، این پیام را به ما منتقل می کند که مردمانی که در معیت حجت زمان خود قرار نگرفتند، هلاک شدند و کسانی که از ولی زمان خود پیروی کردند، به سعادت رسیدند.

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: در افق ظهور ما شاهد خواهیم بود که امام زمان(عج) جامعه ای چند میلیاردی در سطح جهانی را به سوی خدا فرا خواهند خواند و عموم مردم با دست رحمت و هدایت ایشان سیر خود به سوی خدا را آغاز خواهند کرد. عاقبت کسانی که در معیت امام قرار می گیرند، برخورداری از هدایت خواهد بود.

وی ادامه داد: آیه پایانی سوره آل عمران یکی از آیاتی است که به طور خاص در ارتباط با ذات مقدس امام زمان(عج) است که می فرماید «یا أیها الذین آمنو اصبروا و صابروا و رابطوا واتقوا الله لعلکم تفلحون» که عبارت «رابطوا» حکایت از تلاش انسان برای برقراری ارتباط با امام زمان(عج) دارد. این ارتباط نیازمند صبوری است که شامل سه درجه صبر در برابر معصیت، صبر در انجام طاعت و صبر در برابر مصیبت می شود.

حجت الاسلام حیدری کاشانی در پایان افزود: تقوایی که نیازمند ارتباط با امام زمان(عج) است، باعث می شود انسان با سرعت نور به سوی این ارتباط حرکت کند. هدف از بندگی ما این است که بدون واسطه و با یک حضور قلب از امام(ع) اطاعت کنیم و از آن غافل نشویم./861/پ202/ب1

ارسال نظرات