۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۱۰۵۷۱
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

رهبر معظم انقلاب عامل ثبات و امنیت در منطقه غرب آسیا هستند + فیلم

رهبر معظم انقلاب عامل ثبات و امنیت در منطقه غرب آسیا هستند + فیلم
استاد حوزه علمیه گفت: امام زمان(عج) هنگام ظهور به یارانی مانند رهبر معظم انقلاب نیاز دارند تا به حرمت وجود آنان جهان اداره شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه علمیه، امروز در مراسمی که به مناسبت ایام وفات جانسوز و مظلومانه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در همین آستان مقدس برگزار شد، درخصوص احترام به اولیای الهی، گفت: با توجه به فرهنگ مومنین، انسان ها باید به خوبان احترام بگذارند.

وی افزود: احترام به نیکان یک اصل است، حال اگر این احترام به فرزندان پیامبراکرم(ص) و یا شهدا باشد اجر آن قابل قیاس با سایرین نیست؛ امام رضا(ع) می فرمایند: اگر کسی بخواهد آبروی مومنی از شیعیان ما را ببرد من امام رضا بر خودم واجب می دانم هر روز او را نفرین کنم، بنابراین همه ما موظف به احترام گذاشتن به خوبان هستیم که مبادا یکی در میان آنان از اولیای الهی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه بی احترامی به ولی الهی، خداوند را غضبناک می کند، ابراز کرد: بسیاری از اولیای الهی مخفی هستند مانند شهدا که بعد از شهادت معلوم می شود چه کسانی بودند. قضاوت در مورد دوستان خدا که در محبت نسبت به اهل بیت(ع) نیز سرآمد هستند جایز نیست.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: هنگام ظهور وقتی ۳۱۳ نفر از اقصی نقاط جهان جمع می شوند ظهور محقق می شود اما حضور امام زمان(عج) با حاضر شدن لشکر 10 هزار نفری ایشان تحقق می یابد؛ این 10 هزار نفر از شایستگان هستند و می توان از آنان به عنوان ولی خدا یاد کرد.

وی ادامه داد: در دوران حیات امام راحل برخی افراد به خاطر ابهت بنیانگذار کبیر انقلاب نمی توانستند چیزی به ایشان بگویند اما خط دیگران مانند شهید بهشتی را می زدند، این امر‌ هنگام ظهور امام زمان(عج) وجود نخواهد داشت چرا که ادب و احترام از شاخصه های مردم دوران ظهور به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید بر اینکه در انتخابات مردم باید سیاستمداران خوب و شایسته را انتخاب کنند، گفت: ظهور امام زمان(عج) یک اتفاق سیاسی بزرگی را رقم خواهد زد و منتظران واقعی ظهور برای تعجیل در امر فرج باید مسؤولان خوبی را انتخاب کنند تا زمینه ظهور فراهم شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: آیا شما امروز می توانید همین نمایندگان مجلسی که به آنان رای داده اید به عنوان فرمانده عالم به امام زمان(عج) معرفی کنید تا دنیا را اداره کنند؟ پس در انتخابات باید کسانی را انتخاب کنید که بتوانند در حکومت سراسر عدل امام زمان(عج) به ایشان یاری برسانند.

وی با بیان اینکه مقدمه ظهور باید از جنس ظهور باشد، گفت: ظهور برای اداره عالم است و حضرت یارانی می‌خواهند که مدیر باشند و بتوانند دنیا را اداره کنند. احترام گذاشتن به افراد خوب در جامعه باید تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان رهبر معظم انقلاب را عامل ثبات و آرامش در منطقه غرب آسیا دانست و ابراز کرد: امام زمان(عج) هنگام ظهور به چنین یارانی نیاز دارند تا به حرمت وجود آنان جهان اداره شود. افراد مخلص و کار راه انداز هنگام ظهور جهان را اداره می کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در منطقه جوانان بسیاری شیفته امام خامنه ای هستند ما باید این الگو را برای ظهور امام زمان(عج) تبلیغ کنیم؛ ببینید سید حسن نصرالله چه اثری در لبنان دارد؟ امروز مسؤولان بلند پایه سیاسی جهان زمانی که به محضر معظم له مشرف می شوند ببینید چگونه خودشان را جمع می کنند و در مقابل ایشان می نشینند بعد برخی سیاستمدارای کنونی خودمان را با آنان مقایسه کنید چگونه رفتار می کنند! بنابراین انتخاب مردم بسیار مهم است و باید به صورت دقیق انجام شود./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 6

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات