۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۶۱۰۵۷۹
حجت الاسلام والمسلمین تقوی:

دشمنان می خواهند فرهنگ خودباوری و اعتماد به نفس را از ملت ایران بگیرند

دشمنان می خواهند فرهنگ خودباوری و اعتماد به نفس را از ملت ایران بگیرند
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر لزوم رفع موانع پیش روی مسأله رونق تولید گفت: دشمنان می خواهند فرهنگ خودباوری و اعتماد به نفس را از ملت ایران بگیرند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران به فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل جهاد سازندگی اشاره کرد و گفت: پس از صدور این فرمان، عده ای به صورت جهادی به مناطق محروم رفته و کاستی های موجود و به جا مانده از دوران پهلوی را جبران کردند.

وی در ادامه با اشاره نامگذاری امسال به سال رونق تولید، اظهار داشت: تولید یکی از ارکان اقتصاد به شمار می رود و ما باید برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور به مسأله تولید توجه ویژه داشته باشیم؛ به بیان دیگر تولید چرخه زندگی حیات انسان را به حرکت در می آورد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با تأکید بر اینکه اگر تولید متوقف شود، چرخه زندگی انسان نیز می ایستد، عنوان کرد: تولید نیازهای فردی و اجتماعی را تأمین می کند؛ در روایات آمده است که تولید معیشت فردی انسان را گشایش داده و نیازهای جامعه را نیز برآورده می سازد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه رونق تولید به اقتدار و قدرت بیشتر می انجامد، ابراز داشت: تولید نمایانگر اعتماد به نفس است، زیرا رونق بخشیدن به تولید از باور فرهنگ «ما می توانیم» نشأت می گیرد؛ دشمنان می خواهند خودباوری و اعتماد به نفس را از ملت ایران بگیرند، اما امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب با یادآور شدن تاریخ با عظمت ایران عزیز درصدد بوده و هستند که به مردم ایران نشان دهند که می توانند به استقلال در همه زمینه ها دست پیدا کنند.

وی راه رسیدن به خودکفایی و غنای کشور را توسعه بخشیدن به تولید دانست و تأکید کرد: بر اساس روایات و مبانی اسلامی ما باید به دنبال عزت بخشی به کشور خود از راه رونق بخشیدن به تولید باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به جایگاه با عظمت تولیدکننده در نزد خداوند متعال خاطرنشان کرد: امروز باید دست آن تولید کنندگانی که با فعالیت های خود نیازهای جامعه را تأمین می کنند را بوسید.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر لزوم رفع موانع پیش روی مسأله رونق تولید بیان کرد: واردات بی رویه، اشکال داشتن برخی قوانین، عدم نظارت و مواردی از این دست از موانع رونق تولید به شمار می رود و باید برداشته شود.

وی یکی از مهم ترین نهادهای تولید کننده کشور را «کشاورزی» معرفی کرد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی متولی معیشت مردم است؛ این وزارت در زمینه تولید مواد غذایی عملکرد بسیار خوبی داشته است؛ ما سالانه 10 میلیون تن شیر، 950 هزار تن گوشت، 14 میلیون تن غله و 1 میلیون تن تخم مرغ تولید می کنیم و در زمینه تولید شکر به مرز خودکفایی رسیده ایم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه امروز باید کشاورزی در کشور مورد توجه بیشتری باشد و تقویت شود، یادآور شد:  امکانات تولیدی در کشور خوب است، اما در زمینه نظارت ضعف داریم؛ سیاست گذاری ها و برخی قوانین باید اصلاح شوند تا شاهد کاستی در جامعه نباشیم./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات