۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۶۱۰۵۹۰
سردار حاجی زاده:

امنیت ملی خط قرمز نیروهای مسلح است | پهپاد جاسوسی سند تجاوزگری آمریکا است

امنیت ملی خط قرمز نیروهای مسلح است | پهپاد جاسوسی سند تجاوزگری آمریکا است
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران امنیت ملی را خط قرمز نیروهای مسلح دانست و جزئیات عملیات انقلابی سپاه در انهدام پهپاد رژیم تروریستی آمریکا را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران در حاشیه رونمایی از لاشه پهپاد جاسوسی آمریکا گفت: بامداد دیروز پنجشنبه یک فروند هواپیمای جاسوسی رژیم تروریستی آمریکا که ساعت 14 دقیقه بامداد از پایگاه آمریکایی در ظفره امارات به پرواز در آمده بود وارد حریم ایران شد.

وی افزود: این هواپیمای جاسوسی بعد از طی مسیر طولانی در ساعت 4 بامداد وارد آب های سرزمینی ایران شده بود و توسط پدافند نیروی هوافضا مورد اصابت قرار گرفت و سرنگون شد و امروز بقایای آن را به تهران منتقل کردیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اظهار داشت: بقایای این هواپیمای جاسوسی در محدوده آب های سرزمینی کشور به صورت شناور روی آب قرار گرفته بودند که امروز بخش مختلف این هواپیما قابل مشاهده است و در اختیار بودن قطعات این هواپیما نشان می دهد که به حریم ایران تجاوز کرده است.

وی پهپاد جاسوسی آمریکا را سند تجاوزگری این رژیم تروریستی دانست و ادامه داد: امنیت ملی خط قرمز نیروهای مسلح و ملت ایران است و ما اجازه نمی دهیم سرزمینمان جولانگاه کشورهای فرامنطقه ای و دشمن باشد، در دو مرحله و چندین بار به هواپیمای جاسوسی اخطار داده شده بود.

سردار حاجی زاده ابراز داشت: این هواپیمای جاسوسی سیستم هایی دارد که در زمان تماس اطلاعات را به ایستگاه های مرکزی مخابره می کند اما پاسخی دریافت نشد، آخرین بار هم توسط قرار پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران ساعت 3 و 55 دقیقه اخطار دادیم و  وقتی از تجاوز به حریم ایران صرف نظر نکردند در ساعت 4 و 5 دقیقه مجبور به سرنگونی آن شدیم.

گفتنی است، گلوبال هاوک یکی از پیشرفته ترین، گرانترین و پیچیده ترین پهپادهای جاسوسی رژیم تروریستی آمریکا است که با استفاده از توانمندی های داخلی و بومی و به وسیله نیروی هوافضای سپاه مورد هدف قرار گرفت.

محمد قمین
ارسال نظرات