۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۶۱۰۵۹۷

کویت توقف فوری شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را خواستار شد

کویت توقف فوری شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را خواستار شد
نماینده دائم کویت در سازمان ملل خواستار توقف فوری شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «منصور العتیبی» نماینده دائم کویت در سازمان ملل روز پنجشنبه (دیروز) در جلسه شورای امنیت درباره غرب آسیا که به ریاست کویت برگزار شد، شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را مانع بزرگی بر سر تحقق صلح برشمرد.

وی گفت که «با وجود استمرار شهرک‌سازی غیرقانونی اسرائیل چگونه ممکن است شاهد پیشرفت واقعی در روند صلح باشیم».

به نوشته روزنامه کویتی «الجریده»، العتیبی همچنین گفت که شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین مانعی بزرگ بر سر راه تحقق راه‌حل دولت، برقراری صلح عادلانه، دائمی و فراگیر است و لذا توقف همه فعالیت‌های شهرک‌سازی اسرائیل برای نجات راه‌حل دو دولت، ضروری است.

نماینده دائم کویت در سازمان ملل همچنین استمرار تجاوزات رژیم صهیونیستی اعم از محاصره نوار غزه، هدف قرار دادن غیرنظامیان فلسطینی و هتک حرمت اماکن مقدس مسیحی و مسلمان را مورد اشاره قرار داد.

العتیبی در پایان بر پایبندی به صلح به عنوان گزینه استراتژیک و حل منازعه عربی-اسرائیلی بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی مرتبط، قانون بین‌المللی و طرح صلح عربی مربوط به سال ۲۰۰۲ تأکید کرد.

در طرح صلح عربی مذکور تأکید شده که صلح فراگیر با رژیم صهیونیستی و عادی‌سازی روابط با آن مستلزم آن است که این رژیم ابتدا به اشغال اراضی فلسطینی و عربی از جمله قدس شرقی که از سال ۱۹۶۷ به اشغال این رژیم درآمده، پایان دهد./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات