۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۶۱۰۶۰۹

گاف جدید «ترامپ» در پیام توئیتری درباره سرنگونی پهپاد آمریکایی

گاف جدید «ترامپ» در پیام توئیتری درباره سرنگونی پهپاد آمریکایی
دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا در یک گاف توئیتری نوشت که ایران دوشنبه پهپاد آمریکا را هدف قرار داده و ساقط کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا که از زمان ورود به کاخ سفید از هیچ توهینی به ملت ایران فروگذار نکرده روز جمعه مدعی شد از بیم کشته شدن 150 نفر، حمله به سه سایت در ایران، در واکنش به هدف قرار گرفتن پهپاد آمریکایی در حریم سرزمینی ایران را متوقف کرده است.

ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: «رییس‌جمهور اوباما توافقی ناکام و وحشتناک با ایران کرد- به آنها 150 میلیارد دلار پول به علاوه 1.8 میلیارد دلار پول نقد داد! ایران گرفتار مشکلات بزرگی بود و او آنها را با وثیقه نجات داد. راه دستیابی آنها به سلاح‌های هسته‌ای را برایشان باز کرد و ایران اندکی بعد به جای تشکر فریاد زد، مرگ بر آمریکا.»وی اضافه کرد: «من این توافق را که حتی به تأیید کنگره هم نرسیده بود لغو و تحریم‌های شدیدی علیه این کشور اعمال کردم. آنها امروز در مقایسه با زمان آغاز ریاست‌جمهوری من کشور ضعیف‌تری هستند. آنها در آن زمان مشکلات عمده‌ای در سراسر خاورمیانه ایجاد می‌کردند، اما حالا گرفتارند.»

ترامپ اضافه کرد: «آنها  روز دوشنبه یک هواپیمای بدون سرنشین را حین پرواز بر فراز آب‌های بین‌المللی ساقط کردند. دیشب، آماده شلیک به سه نقطه برای تلافی بودیم که پرسیدم، چند نفر در این حمله کشته می‌شوند. یک ژنرال پاسخ داد، 150 نفر. 10 دقیقه قبل از حمله دستور دادم متوقف شود، چون متناسب با ساقط کردن یک هواپیمای بدون سرنشین نبود. عجله‌ای ندارم. ارتش ما در حال بازسازی است و با تبدیل شدن به یک ارتش جدید، آماده است تا بهترین ارتش دنبال شود.»

وی اضافه کرد: «تحریم‌ها گزنده بوده‌اند و شب گذشته این تحریم‌ها را اضافه هم کردیم. ایران هیچ‌گاه به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد و از آن نه علیه آمریکا و نه علیه دنیا استفاده نخواهد کرد.»

صبح پنج‌شنبه 30 خرداد، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی  آمریکایی در ساعات اولیه بامداد، پس از تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران مقابل منطقه کوه‌مبارک استان هرمزگان از سوی آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه خبر داد.

روابط عمومی کل سپاه در این اطلاعیه اعلام کرد: نخستین ساعات بامداد امروز (پنجشنبه 30 خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی "گلوبال هاوک" آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبه‌روی کوه‌مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

«بیل اوربان» سخنگوی تروریست‌های سنتکام روز پنج‌شنبه اخبار منتشرشده مبنی بر سرنگونی یک فروند پهپاد آمریکایی از سوی نیروهای ایرانی را به‌طور رسمی تأیید کرد، اما مدعی شد که این پهپاد وارد حریم هوایی ایران نشده و بر فراز آب‌های بین‌المللی هدف قرار گرفته است./847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات