۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۶۱۰۶۱۵
امام جمعه موقت كاشان:

همه موجودات دنیا مشمول هدایت تکوینی خداوند هستند + فیلم

همه موجودات دنیا مشمول هدایت تکوینی خداوند هستند + فیلم
حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: هدایت تشریعی ویژه انسان و از راه قانونگذاری است، اما هدایت تکوینی شامل همه موجودات جهان است و همه موجودات دنیا مشمول هدایت تکوینی خدا هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد در ادامه تفسیر آیه ۲۷ سوره مبارکه رعد، گفت: خداوند در این آیه تصریح کرده است هدایت و ضلالت تنها در اختیار خدا و به دست خداوند متعال است.

وی با اشاره به اينكه نه تنها این عالم بلکه هدایت همه عوالم غیب نیز به دست خداوند است، افزود: هدایت و ضلالت به دست خدا است و خداوند هرکس را که بخواهد هدایت می‌کند و هرکس را که بخواهد گمراه می‌کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: هدایت و گمراه کردن انسان از سوی خداوند بر اساس قانون و مصلحت و حکمت و قابلیت است، از این رو هرکس که سزاوار هدایت یا ضلالت باشد هدایت و یا ذلیل خواهد شد.

وی افزود: هدایت و ضلالت یکی از مسائل مهمی است که خداوند در قرآن حساب ویژه‌ای برای آن باز کرده است و مکرر در سوره‌های مختلف خداوند هدایت را به خودش نسبت داده است.

امام جمعه موقت کاشان موضوع هدایت و ضلالت انسان را بسیار مهم خواند و گفت: در اهمیت هدایت و ضلالت همین بس که در نخستین سوره قرآن به آن اشاره کرده است و روزانه ۱۰ مرتبه آن را در نماز تکرار می‌کنیم که هدایت تنها به دست خداوند است.

وی افزود: اگر انسان در دنیا به راه راست هدایت نشود سقوط خواهد کرد و تنها سعادتی که انسان در دنیا می‌تواند کسب کند هدایت الهی و حرکت در صراط مستقیم است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه هدایت از طریق علم نمی‌تواند هدایت مطلق و همه جانبه باشد، گفت: انسان نیازمند هدایت همه جانبه است و تنها خدا است که علم مطلق و همه جانبه دارد و می‌تواند هدایت مطلق و همه جانبه برای انسان داشته باشد.

امام جمعه موقت کاشان نشان دادن راه سعادت و کمال را هدایت دانست و ادامه داد: خداوند دو نوع هدایت تکوینی و هدایت تشریعی دارد که هدایت تشریعی ویژه انسان‌ها از راه قانونگذاری است، اما هدایت تکوینی شامل همه موجودات جهان است و همه موجودات دنیا مشمول هدایت تکوینی خداوند هستند./۱۳۰۷/پ210/ب1
تعداد بازدید : 3
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات