۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۶۱۰۶۳۴

حکومت سعودی سکوت خود درباره انفجارهای جده را شکست

حکومت سعودی سکوت خود درباره انفجارهای جده را شکست
وزارت کشور عربستان سعودی برای اولین بار رسما به هشدار کنسولگری آمریکا درباره انفجار دو خودرو در شهر ساحلی جده، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، اوایل ماه جاری میلادی دو خودرو در شهر جده در عربستان منفجر شد که در سایه سکوت حکومت سعودی و رسانه‌های آن به این انفجار، کنسولگری آمریکا در این شهر به اتباع این کشور هشدار داد.

وزارت کشور عربستان نیز بعد از حدود دو هفته سکوت، روز گذشته درباره این انفجارها اظهارنظر کرد.

«منصور الترکی» سخنگوی وزارت کشور عربستان در گفت‌وگو با خبرگزاری «آسوشیتد پرس» آمریکا، اعلام کرد که نیروهای امنیتی در حال رصد حادثه 7 ژوئن هستند و تحقیقات در این‌باره را آغاز کرده‌اند.

وی با این ادعا که اختلافات شخصی در پشت هدف قرار دادن دو خودرو بود، گفت: «تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که یک بمب دست‌ساز زیر پدال خودروها جاسازی شده بود که باعث آتش گرفتن خودروها و زخمی شدن دو راننده و نیز دو مساقر ایتالیایی شد.

در روز 7 ژوئن جاری، کنسولگری آمریکا در این شهر در بیانیه‌ای از انفجار دو خودروی بمب‌گذاری خبر داد و به اتباعش در این کشور پادشاهی هشدار داد.

در واکنش به سکوت رسمی عربستان در قبال این انفجار، برخی ناظران تأکید دارند این سکوت به بروز شکاف و دودستگی در خاندان پادشاهی برمی‌گردد و برخی دیگر خاطرنشان می‌کنند که این دو انفجار واکنش داخلی به سیاست «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی است./847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات