۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۶۱۰۶۴۴
نجباء:

تأسیس «حشد شعبی» نقطه عطفی در تاریخ غرب آسیاست

تأسیس «حشد شعبی» نقطه عطفی در تاریخ غرب آسیاست
رییس شورای اجرایی جنبش نجباء تاکید کرد بسیاری از فرماندهان القاعده و داعش، نیروهای دستگاه امنیتی حزب بعث بودند که می‌خواستند در سیستم سیاسی عراق اختلال ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حاج نصر الشمری در یک گفتگوی تلویزیونی با اشاره به اینکه تأسیس الحشد الشعبی در عراق تاریخچه غرب آسیا را به دو دوره پیش و پس از خود تقسیم می‌کند، تأکید کرد: بسیاری از فرماندهان القاعده و داعش، نیروهای دستگاه امنیتی حزب بعث بودند که می‌خواستند در سیستم سیاسی عراق اختلال ایجاد کنند.

رییس شورای اجرایی مقاومت اسلامی نُجَباء در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای این جنبش، تأسیس الحشد الشعبی را فصلی نو در تاریخ عراق توصیف کرد که تاریخچه غرب آسیا را به دو دوره پیش و پس از خود تقسیم می‌کند.

حاج «نصر الشمری» خاطرنشان کرد: مقاومت اسلامی پیش‌تر در زمان اشغالگری آمریکا، آن‌ها را مجبور به خروج از عراق کرد و تأسیس داعش و گروه‌های مشابه، انتقام‌جویی آمریکایی‌ها از ملت عراق بود.

وی با اشاره به اینکه اگر فتوای جهاد کفایی صادر نمی‌شد، دیگر چیزی تحت عنوان عراق با مرزها و نظام اجتماعی کنونی وجود نداشت، یادآور شد: زمانی که بسیاری از نیروها و فرماندهان امنیتی به‌دنبال فرار از کشور بودند، نیروهای بسیج مردمی مقاومتی مثال‌زدنی از خود به نمایش گذاشتند.

 فرمانده ارشد حشد شعبی افزود: فتوای مرجعیت دینی نجف اشرف، جلوی سقوط کشور را گرفت و روحیه از دست رفته ملت عراق را تبدیل به حماسه و بسیجی بی‌سابقه کرد؛ درست وقتی که دستگاه‌های امنیتی عراق دچار فروپاشی کامل شده بودند.

 الشمری در ادامه اظهار داشت: برای دیکتاتور‌های منطقه، دیدن نظامی که سیاستمدارانش هر چهار سال یکبار به‌واسطه انتخابات برگزیده می‌شوند، سخت است.

وی همچنین تصریح کرد: بسیاری از فرماندهان القاعده و داعش، نیروهای دستگاه امنیتی حزب بعث بودند که می‌خواستند در سیستم سیاسی عراق اختلال ایجاد کرده و آن را به شکست بکشانند./847/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات