۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۱۰۶۶۱
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:

تلاش قوه قضائیه برای کاهش آمار پرونده ها است

تلاش قوه قضائیه برای کاهش آمار پرونده ها است
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: تلاش در راستای کاهش آمار ورودی پرونده به دستگاه قضایی از جمله مهم ترین مساعی دستگاه قضایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام اسدالله جعفری، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی، امروز در دیدار مسئولان دستگاه قضایی با نماینده ولی فقیه در استان که به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه صورت گرفت، با اشاره به اهمیت رسالت و وظیفه مسئولان قضایی، گفت: همه باید تلاش کنیم راه شهید بهشتی، شهید قدوسی و شهید لاجوردی را با صلابت، قاطعیت و سلامت اجرایی و عملیاتی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این مسیر باید خود را از نظر معنویت و بهره‌مندی از قرآن و کتاب و سنت تقویت کنیم تا بتوانیم در پرتو مطالبات رهبری و سیاست‌های ریاست قوه قضاییه و در استان در پرتو هدایت‌های پدرانه امام جمعه کارنامه قابل قبولی را ارائه دهیم؛ چراکه خدمات مناسب قضایی موجبات خشنودی امام زمان(عج) و رهبر معظم انقلاب را فراهم می‌کند.

حجت الاسلام جعفری در ادامه تلاش در راستای کاهش آمار ورودی پرونده به دستگاه قضایی را از جمله مهم ترین مساعی این دستگاه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در این راستا ارشادات ائمه جمعه در کاهش میزان ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی مؤثر است، خاطرنشان کرد: سیل جمعیتی که هر هفته با رغبت و میل به میعادگاه‌های نماز جمعه آمده و به ائمه جمعه اقتدا می‌کنند بدون شک تأثیرپذیری زیادی از امامان جمعه داشته و خطبه‌های امامان جمعه در آنها مؤثر است.

حجت الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: علی رغم تلاش های صورت گرفته در این  زمینه، در سال گذشته 15.2 درصد افزایش پرونده‌های قضایی در استان داشته ایم.

وی اضافه کرد: البته باید این نکته را مد نظر داشت که سال گذشته خراسان شمالی در حوزه جرائم خشن جزء استان‌هایی بوده که جرائم خشن نداشته و در این زمینه شاهد کاهش چشمگیری هستیم.

حجت الاسلام اسدی تصریح کرد: با وجود این موضوع سرقت خرد در استان با توجه به وضعیت معیشتی به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته که محصول شرایط اقتصادی است./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
هادی رحیمی
ارسال نظرات