۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۶۱۰۶۶۸
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی:

برخورد با پدیده شوم فساد و احتکارکنندگان از مطالبات جدی مردم است

برخورد با پدیده شوم فساد و احتکارکنندگان از مطالبات جدی مردم است
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: یکی از مطالبات جدی مردم برخورد با پدیده شوم فساد و احتکارکنندگان است که در دستور کار قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، علیرضا صیفی، رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: یکی از مطالبات جدی مردم برخورد با پدیده شوم فساد و احتکارکنندگان است که در دستور کار قرار دارند.

وی گفت: برخورد مناسب به معترضان به نوامیس مردم، اخلال کنندگان، متصدیان اراضی بیت المال، جمع آوری قلیان خانه‌ها، توجه به دو اصل سرعت و دقت در رسیدگی و تلاش جهادی و حداکثری در جهت سیاست رئیس قوه قضاییه از جمله سیاست‌های اجرایی است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادسراهای استان کمتر از 22 روز است، افزود: از ابتدای امسال تاکنون نیز دو قلیان‌خانه در استان پلمپ شده است.

صیفی تصریح کرد: یک هزار و 600 پرونده مجازات جایگزین حبس در دادسراهای استان وجود داشته و در سال گذشته نیز بیش از 70 هزار پرونده در محاکم قضایی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین تعداد پرونده‌های وارده در سال 97 نسبت به سال قبل آن 14 درصد افزایش داشته و تعداد پرونده‌های وارده به شعب تجدیدنظر در سال گذشته 5 هزار پرونده بوده است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در سال گذشته چهار پرونده قتل عمد در استان وجود داشته که دو پرونده منتهی به صدور حکم قطعی و دو پرونده دیگر در دست بررسی است.

صیفی اظهار کرد: مواد مخدر، ضرب و جرح غیرعمدی و سرقت بیشترین فراوانی جرائم استان بوده و در سال گذشته 19 هزار و 190 پرونده مربوط به مواد مخدر بوده است.

وی با بیان اینکه وجه و خسارت، دعاوی خانوادگی و احصار بیشترین فراوانی دعاوی حقوقی بوده است، گفت: میانگین پرونده‌‌‌های مربوط به طلاق در سال گذشته به سال 96 حدود 25 درصد کاهش و دعاوی مربوط به مهریه نیز 30 درصد افزایش داشته است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات