۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۱۰۶۷۱
حجت الاسلام والمسلمین میرکتولی خبر داد؛

برگزاری بیش از ۶۰۰ جلسه درس تفسیر در حوزه علمیه قم

برگزاری بیش از ۶۰۰ جلسه درس تفسیر در حوزه علمیه قم
رییس مجمع عالی تفسیر قرآن کریم از برگزاری بیش از ۶۰۰ جلسه درس تفسیر در حوزه علمیه خبر داد و گفت: بخشی از این دروس در تمامی روز‌های هفته برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی میرکتولی رییس مجمع تفسیر حوزه علمیه قم به همراه جمعی از اعضای این مجمع پیش از ظهر امروز با حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام والمسلمین میرکتولی در این دیدار با اشاره به فعالیت های تفسیری این مجمع در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ما امسال در 80 مسجد و بقاع متبرکه در تهران و در 65 شهر ایران(شهرهای مرکز استان) برنامه تفسیری داشتیم که با استقبال خوبی همراه بود تا جایی که در برخی از مراسم های تفسیر، هشتصد تا هزار نفر شرکت می کردند.

وی افزود: یک ابتکاری که امسال به خرج دادیم ارتباط با بخش زندان های ایران بود که مفسران ما در تمام زندان های کشور حضور پیدا کردند و این ورود نتایج خوبی داشت؛ چون معمولا اساتید روحانی عادی در زندان هستند که کار فرهنگی می کنند ولی اولین بار که در زندان به روی مفسران و مدرسان سطوح عالی باز شد نتایج خیلی خوبی گرفتیم.

رییس مجمع تفسیر حوزه علمیه قم عنوان کرد: جلسات به صورت متناوب در زندان برگزار می شد و جمعیت خوبی شرکت می کردند و از شمال تا جنوب کشور 250 هزار زندانی مستقیما مورد خطاب سخن و معارف قرآن قرار گرفتند و خیلی گزارش ها حاکی از موفقیت بود.

وی با اشاره به این که حجت الاسلام والمسلمین خاموشی نیز این برنامه را در اوقاف متمرکز کردند، گفت: خاستگاه قرآن و معارف قرآن نیز بیشتر در سازمان اوقاف است و تلاش داریم در محرم هم اولین گام را برداریم و تلاش داریم این که کار بیش از پیش در حوزه علمیه قم گسترش پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرکتولی تصریح کرد: ما در ارتباط با حوزه علمیه عراق و لبنان و سوریه نیز پیگیری کردیم و اعلام کردیم که برای رمضان مفسر می فرستیم تا جایی که امسال پرچم بنرهای تفسیر قرآن در اطراف حرم امیرالمؤمنین(ع) و حرم امام حسین(ع) دیده می شد، از این رو موج این حرکت شروع شده و نشست های متعدد با افراد شاخص انجام شده است.

وی بیان داشت: الان در قم بیش از 600 درس تفسیر در حوزه برگزار می شود که بخشی از آنها در طول هفته با حضور طلاب و علاقه مندان و ارائه اساتید برجسته برگزار می شود و این نشان دهنده ارتقای مباحث تفسیری در حوزه علمیه قم است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با تأکید بر این که برنامه فعلی آغاز برنامه تفسیری به صورت استانی است، گفت: مجمع عالی تفسیر با همکاری مراکزی از جمله بنیاد علوم وحیانی اسراء و مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و مراکز دیگری حرکت استانی را به صورت جمعی شروع کرده است تا تفسیر در مراکز فرهنگی اصلی کشور نیز جای خود را پیدا کند.

وی اضافه کرد: چراغ تفسیر در جغرافیای ایران خوب شروع شده است، اما با توجه به این که قرآن زبان مشترک و پل ارتباط خوبی در بین مسلمانان نیز به شمار می رود لازم است حوزه های علمیه اسلام در عرصه قرآنی نیز با هم مرتبط شوند که در این زمینه نیز کارهایی از سوی مجمع صورت گرفته است./1330/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ثمین
Iran, Islamic Republic of
۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
از اقدامات موثر مجمع تفسیر خصوصا اقدام حضور در زندانها تقدیر و تشکر می شود.
1
0
ذکر علی عباده
Iran, Islamic Republic of
۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
مسئولان پیش از هر گونه اقدام بازدارنده برای جلوگیری از حضور فرزندانشان در انگلستان، خود باید فرزندانشان را از اقامت و تحصیل در این کشور بازدارند.
0
0
iman
Iran, Islamic Republic of
۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
اسلام اصلی علیه خشونت و رادیکالیسم است
0
0