۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۶۱۰۶۹۲
حزب‌الله لبنان:

درایت و شجاعت مقامات ایران در برابر آمریکا موازنه قوا را تغییر داد

درایت و شجاعت مقامات ایران در برابر آمریکا موازنه قوا را تغییر داد
عضو شورای مرکزی جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد که تهران در حل بحران‌های منطقه، ابتکار عمل را در دست گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رسا، «حسن بغدادی» عضو شورای مرکزی جنبش حزب الله لبنان از نحوه تعامل سران جمهوری اسلامی ایران با اقدامات خصمانه ایالات متحده آمریکا اظهار شگفتی کرد.

بغدادی در یک هم‌اندیشی که در شهرک «انصار» از توابع «النبطیه» لبنان برگزار شد، تأکید کرد: «درایت و شجاعتی که سران جمهوری اسلامی به ویژه امام سید علی خامنه‌ای از خود نشان دادند، جهان را متعجب کرده و موازنه قوا را تغییر داده است».

پایگاه خبری «العهد» به نقل از این مسئول حزب الله گزارش داد که جمهوری اسلامی، در زمینه حل بحرانهای منطقه، ابتکار عمل را در دست گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سران آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که سرنگونی جمهوری اسلامی با تحریم اقتصادی میسر نیست، تأکید کرد که آمریکاییها بر اختلاف داخل حکومت و ناتوانی ملت ایران برای تحمل معیشت دشوار حساب باز کردند.

بغدادی با اشاره به عدم موفقیت آمریکا در مسئله تحریم ایران، تصریح کرد که مردم ایران در برابر این تجاوز غیر موجه یورش کردند؛ تجاوزی که با خروج از توافق هسته‌ای (برجام) آغاز شد و به تحریم همه‌جانبه ایران رسید.

عضو شورای مرکزی جنبش حزب الله لبنان در ادامه عنوان کرد، «تنگنایی که آمریکاییها و همپیمانانش در آن قرار گرفتند، تزلزل آنان را نشان داد و این مسئله پس از سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا به دست نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شدت گرفت».

وی با بیان اینکه سران ایران با سیاست حکمیانه خود توانستند در قالب یک حکومت قدرتمند ظاهر شوند، تصریح کرد که ایران با این سیاستها، مانند حکومتی شده که می‌تواند شرایط بین‌الملل را به سود خود تغییر دهد.

بغدادی خاطر نشان کرد، ایران توانست به همه جهان نشان داد که آمریکا یک ببر کاغذی است که از عناصر قدرت خود برای تحقق اهداف نامشروع یا تجاوز به دیگران استفاده می‌کند.

این عضو حزب الله در پایان تأکید کرد: «به همین دلیل تصمیم روشن و آشکار است: نه جنگ نه مذاکره. مگر اینکه آمریکاییها از تصمیمات اشتباه خود دست بردارند. آنان باید در سیاستها و ظلم خود بازبینی کنند. جهان تغییر کرده است. هر کس خواستار بقاست، برایش دشوار است که قوی بماند، ولی فرد ضعیف، سرنوشتش یا نابودی است، یا دنباله‌روی یا بردگی»./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات