۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۶۱۰۷۱۴
با ارائه بحث و نظر از سوی صاحب نظران عرصه تبلیغ؛

نشست علمی بررسی آینده نگرانه تبلیغ دین در ایران برگزار شد

نشست علمی بررسی آینده نگرانه تبلیغ دین در ایران برگزار شد
نشست علمی بررسی آینده نگرانه تبلیغ دین در ایران با حضور نمایندگانی از نهادهای رسمی تبلیغ در کشور و با ارائه بحث و نظر از سوی نمایندگان گروه های تبلیغی جهادی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست بررسی آینده نگرانه تبلیغ دین در ایران اسلامی با حضور دستگاه ها و کنش گران فعال در عرصه تبلیغ دینی و حوزوی عصر شنبه در سالن نشست های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

در این نشست که به همت پژوهشکده باقرالعلوم(ع) با همکاری مراکز تبلیغی از جمله معاونت تبلیغ حوزه، دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه خواهران برگزار شد، محورهای نظام تبلیغ دینی، پیام و محتوای تبلیغ دینی و اثر بخشی تبلیغ دینی و الزامات آن مورد تأکید و بحث و نظر قرار گرفت.

حجج اسلام سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی،  سید ناصر میرمحمدیان معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، مهدی رجایی نیا مدیر دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه و یحیی کمال مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی به عنوان سخنرانان اصلی نشست به ارائه نقطه نظرات خود پرداخته و تأکید کردند که ضرورت بحث تبلیغ دیگر برکسی پوشیده نیست و باید به فکر ابزارهای روز برای این مسأله باشیم.

از جمله حجت الاسلام روستا آزاد توجه بیش از حد حوزه به آموزش و پژوهش را موجب دور شدن این نهاد مبارک از وظیفه اصلی اش یعنی تبلیغ عنوان و تأکید کرد که آموزش و پژوهش در حقیقت مقدمه تبلیغ هستند ولی می بینیم که ذی المقدمه در بطن حوزه مغفول مانده است.

در این نشست که میزبانی آن را اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برعهده داشت خانم معصومه ظهیری معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران نیز حضور داشت و بر تلاش بر ایجاد زمینه های بیشتر برای مبلغان خواهر در عرصه های مختلف تأکید کرد.

همچنین نمایندگانی از تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب، مؤسسه امیربیان، پژوهشکده باقرالعلوم(ع) و برخی از مبلغان فردی نظرات و پیشنهادات خود را برای ارتقای سطح مباحث تبلیغی در کشور بیان کردند.

در بخشی از این مراسم نیز تأکید دوباره ای بر توجه به گروه های تبلیغی از سوی حوزه های علمیه و همچنین نهادهای تبلیغی شد و حجت الاسلام رجایی نیا در این راستا نماینده حوزه علمیه نیز در این نشست از توجه ویژه حوزه به بحث تبلیغ در اسناد تدوین شده و بالادستی خبر داد.

لزوم حضور خودجوش طلاب در مناطق مختلف کشور از جمله بحث های مطرح شده در این نشست بود و این که سیل اخیر در کشور توانست روحیه جهادی و سخت کوشانه طلاب و مبلغان را نشان بدهد و این روحیه باید همچنان در کالبد حوزه های علمیه جریان داشته باشد.

در این نشست که نزدیک به سه ساعت به طول انجامید مباحث گسترده ای مطرح و قرار بر این شد که اشکالات و انتقادات بحث شده در این نشست به ارائه راهکارهایی منجر شده و نشست های بعدی در این راستا برگزار شود./1330/پ203/ب1

ارسال نظرات