۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۶۱۰۷۱۵
قائم مقام پژوهشکده باقرالعلوم:

حوزه تنها منبع تربیت نیروی انسانی قوی در عرصه تبلیغ است

حوزه تنها منبع تربیت نیروی انسانی قوی در عرصه تبلیغ است
حجت الاسلام حیدری پور با اشاره به تبلیغ به عنوان یکی از عرصه هایی که حوزه نسبت به آن وظیفه ذاتی دارد تأکید کرد که حوزه تنها منبع تربیت نیروی انسانی قوی در عرصه تبلیغ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست بررسی آینده نگرانه تبلیغ دین در ایران اسلامی با حضور دستگاه ها و کنش گران فعال در عرصه تبلیغ دینی و حوزوی به همت پژوهشکده باقرالعلوم(ع) عصر شنبه در سالن نشست های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

حجت الاسلام عباس حیدری پور قائم مقام پژوهشکده باقرالعلوم(ع) در این نشست با اشاره به این که این نشست به بهانه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و صدور فرمان حضرت امام(ره) برگزار شده است، گفت: این فرصت خوبی است که از سه زاویه مختلف به امر تبلیغ دینی نگاه کنیم.

وی افزود: تبلیغ دینی در کشور ما هم سیاست گذاران و هم کنش گرانی در صحنه عمل دارد و هم کسانی با آن در ارتباط هستند که گاه و بیگاه به حسب دغدغه یا شغلی که دارند نگاه پژوهشی به این عرصه دارند، گرچه افراد در تمام این اضلاع چون سمت روحانی دارند تجارب مشترکی نیز دارند.

قائم مقام پژوهشکده باقرالعلوم(ع) عنوان کرد: امیدواریم آینده تبلیغ دینی روشن باشد و راهکارهای نوینی را رقم بزند حتی اگر در این جلسه به پیشنهاد ایجابی خاصی نرسیم نفس تبیین وضعیت و گام های پیش رو مطلوب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که حوزه علمیه سرچشمه زاینده نیروهای انسانی در عرصه تبلیغ دین است، گفت: دیدگاه حوزه در این عرصه خیلی مهم است به همین جهت همیشه از بزرگواران حوزه به ویژه از عزیزان در معاونت تبلیغ می خواهیم که در این عرصه یاری گر باشند و در کنار آن حضور بزرگان از سازمان اوقاف، دفتر تبلیغات و سازمان تبلیغات می‌ تواند ما را به نتایج خوبی برساند.

حجت الاسلام حیدری پور اضافه کرد: این نشست با نگاه آینده نگرانه به تبلیغ برگزار شده است و کمک می‌ کند تا داده های عینی و واقعی اشباع شده و متولیان و سیاستگذاران نیز طبیعتا یک مقداری فعالیت های خود را معطوف به این آورده ها خواهند کرد.

وی در پایان سخنان خود برگزاری جلسات هم اندیشی این چنینی در عرصه تبلیغ را ضروری عنوان و خاطرنشان کرد: ما گذشته ای پر فراز و نشیب از تبلیغ داشته ایم ولی برای این که به آینده مطلوب تری در این عرصه برسیم می توانیم از دیدگاه های یکدیگر استفاده کرده و جمع بندی نظرات را به سیاست گذاران حوزه برسانیم./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات