۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۶۱۰۷۲۳
حجت الاسلام ارزانی خبر داد؛

فعالیت ۲۴ هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور

فعالیت ۲۴ هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور
رییس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از فعالیت ۲۴ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد خبر داد و گفت: از رویکرد‌های کانون‌ها خانواده، کودک و نوجوان و بحث فضای مجازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، رییس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان لرستان گفت: 24 هزار کانون فرهنگی هنری مسجد در کشور فعالیت دارند و بیش از 70 درصد اعضای کانون ها زیر 16 سال هستند.

وی در اولویت بودن خانواده و کودک و نوجوان را از رویکردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد و افزود: فضای مجازی از رویکردهای این کانون ها است.

رییس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به ثبت 46 میلیون نفر در شبکه های اجتماعی و اینکه 38 میلیون نفر تلفن هوشمند دارند و 20 میلیون نفر گیمر اینترنی هستند، ادامه داد: فضای مجازی یک فرصت است و از این فرصت ها باید استفاده شود.

حجت الاسلام ارزانی عنوان داشت: پایتخت فهما در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و به معنی پایتخت فرهنگ و هنر مساجد راه اندازی می شود.

وی بیان کرد: استانی که به عنوان پایتخت فهما معرفی شود، پرچم دار هنر و فرهنگ مساجد کشور می شود و در این سامانه نوع فعال بودن و موفقیت کانون ها سنجیده و امتیازاتی کسب می شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان از تشکیل شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان ها خبر داد و گفت: این شورا با محوریت ائمه جمعه، استانداران و دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت خواهد کرد./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات