۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۶۱۰۷۲۵
مدیر موسسه تولید و نشر آثار و اماکن اسلامی:

انقلاب اسلامی برای بقای خود نیازمند بازتولید محتوای فرهنگی است

انقلاب اسلامی برای بقای خود نیازمند بازتولید محتوای فرهنگی است
حجت الاسلام نجفی روحانی با اشاره به بازتولید و نوآوری در عرصه تبلیغ اسلام و انقلاب اسلامی این مسأله را ضمانت بقای اسلام ناب و انقلاب اسلامی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست بررسی آینده نگرانه تبلیغ دین در ایران اسلامی با حضور دستگاه ها و کنش گران فعال در عرصه تبلیغ دینی و حوزوی به همت پژوهشکده باقرالعلوم(ع) در سالن نشست های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

حجت الاسلام مجتبی نجفی روحانی مدیر موسسه تولید و نشر آثار و اماکن اسلامی در این نشست با بیان این که نسل امروز در واژه های مختلف اختلاف نظر دارند، ابراز داشت: در روند فرهنگی موجود یک روند جهانی و یک روند داخلی داریم، از جمله این که فرد گرایی در جهان شکل گرفته و داخل ایران هم آمده است.

وی با بیان این که تبلیغ در شرایط فعلی ضرورتی غیر قابل انکار است، ابراز داشت: امروز بدون تعارف حرکت به سمت معنویت الزام آور در ایران در حال شکل گیری است مثل این که فرد نماز نمی خواند ولی در اعتکاف شرکت می‌ کند یا زکات و خمس نمی دهد ولی در پیاده روی اربعین شرکت می‌ کند و این که پنج سال دیگر گفتمان انقلاب و اسلام ناب به کجا می‌ رسد معلوم نیست؟

حجت الاسلام نجفی روحانی در ادامه یادآور شد: امروز اطلاعات انبوه اهمیتی ندارد و تنها اطلاعات باکیفیت ارزشمند است، در حالی که می بینیم گاهی مبلغ صرفا راوی است و مطالبی که حفظ کرده است را در منابر نقل می‌ کند اما ما به مبلغانی نیازمندیم که گفتمان های موجود را بشناسند و بتوانند در مقابل آنها خوب عمل کنند.

وی در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به این که انقلاب و اسلام برای بقای خود نیازمند به بازتولید و نوآوری مستمر دارد، گفت: چه تعداد مسجد داریم که همچون مسجد مرحوم آیت الله بهجت مردم تنها به عشق نماز خواندن و حضور قلب حضور پیدا کنند؟

مدیر موسسه تولید و نشر آثار و اماکن اسلامی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که مبلغان و گروه های تبلیغی نباید تنها از روش های قدیمی بهره گیری کنند، گفت: نوآوری در عرصه تبلیغ اهمیت زیادی دارد و به جذب مخاطب و تأثیر بر آنها نیز کمک شایانی می کند./1330/ج

ارسال نظرات