۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۶۱۰۷۳۰
حجت الاسلام رجایی نیا خبر داد؛

نقشه جامع تبلیغ در حوزه تدوین می شود

نقشه جامع تبلیغ در حوزه تدوین می شود
مدیر دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه از تدوین نقشه جامع تبلیغ در حوزه خبر داد و گفت: این نقشه جامع برای هم افزایی بیشتر مراکز تبلیغی حوزه تدوین می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست بررسی آینده نگرانه تبلیغ دین در ایران اسلامی با حضور دستگاه ها و کنش گران فعال در عرصه تبلیغ دینی و حوزوی به همت پژوهشکده باقرالعلوم(ع) عصر شنبه در سالن نشست های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی رجایی نیا مدیر دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه در این نشست با بیان این که در دوره جدید مدیریت حوزه با حضور آیت الله اعرافی بر اساس اسناد بالادستی طرح هایی در حال اجرا است، گفت: الان بحمدالله چند طرح بنیادین و اساسی داریم که مراحل مختلف را طی کرده است و ده ها طرح نیز در حال تدوین و برخی نیز در حال اجرا است.

وی ابراز داشت: به عنوان مثال جایگاه تبلیغ در این اساس نامه ها از جمله در طرح آمایش حوزه ها دیده شده است که در آن طرح از مجموعه فعالیت های مهمی که طلاب می‌ توانند انجام بدهند، بالای 65 درصد فعالیت های تبلیغی است و بقیه در حوزه های علمیه و پژوهشی و تدریسی و علمی خاص را شامل می‌ شود از این رو از نگاه ما به تبلیغ امر مهمی است که حوزه باید به آن بپردازد.

مدیر دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه یادآور شد: از وظایف ذاتی حوزه های علمیه تربیت نیرو برای امر تبلیغ است از این رو تقاضا داریم که فعالان تبلیغی این طرح ها را مطالعه کرده و اصلاحاتی که برای آن نیاز است را اعلام کنند، از جمله طرح هایی که خود معاونت تبلیغ حوزه از قبل داشته اند که ادامه می‌ دهند و برخی از طرح ها نیز به دلیل کمبود بودجه اجرا نشده است.

وی در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به این که جای جشنواره هایی از جمله میثم تمار در حوزه خالی بوده است، تصریح کرد: تقریبا تمام برنامه های حوزه به دلیل بودجه متوقف شده است و بودجه هایی که جذب می‌ شود نیز صرف موارد اجتناب ناپذیر می‌ شود از این رو باید فکر اساسی در عرصه بلند مدت داشته باشیم.

حجت الاسلام رجایی نیا افزود: یکی از برنامه های مهم هماهنگی بین نهادهای حوزوی است که دو سالی است شورایی به صورت خودجوش برای این منظور شکل گرفته است؛ هرچند همه دستگاه های حوزوی خودشان هیأت امنا و شورای سیاستگذاری دارند ولی به هرحال برای جلوگیری از موازی کاری و ایجاد هماهنگی بیشتر این شورا تشکیل شده و رهبر معظم انقلاب نیز این شورا را تأیید کرده اند.

وی در ادامه از لزوم تدوین نقشه جامع تبلیغ خبرداد و گفت: ما در حال حاضر بین دستگاه های تبلیغی کشور نقشه مدونی نداریم که همه این بحث هایی که ذکر شد در آن بیان شده باشد و به مسائل مهم پیش روی عرصه تبلیغ نیز پرداخته باشد.

مدیر دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه تبلیغ تخصصی را نیز امری مهم عنوان و خاطرنشان کرد: در حوزه تبلیغ تخصصی کودک و نوجوان یا مسائل اقتصادی یا محیط زیست چه تعدادی مبلغ داریم؟ که اگر نداریم یا کم داریم باید در این زمینه هم کار کنیم، بنابراین عرصه تبلیغ تخصصی بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: بخش های پژوهش در تبلیغ نیز باید تقویت شود، همچنین گروه های تبلیغی رویکرد یک سویه نداشته باشند و بتوانند هریک در عرصه های تخصصی و ویژه ورود جدی داشته باشند تا بار فرهنگی بیشتری از زمین برداشته شود.

حجت الاسلام رجایی نیا در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که با توجه به محدودیت های پیش رو که احتمالا برداشته نخواهد شد باید همکاری های گروه های مردمی بیشتر شود، گفت: همچنین لازم است موازی کاری ها کمتر شده و با هم افزایی بیشتر کارها به سمت جلو پیش برود و با کمک دوستان در سازمان هایی که هستیم بتوانیم آن نقشه جامع را طراحی کنیم./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات