۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۶۱۰۷۳۳
رییس کل دادگستری خراسان رضوی:

رسیدگی عادلانه به پرونده ها از دغدغه های جدی دستگاه قضا است

رسیدگی عادلانه به پرونده ها از دغدغه های جدی دستگاه قضا است
حجت الاسلام مظفری گفت: رسیدگی عادلانه به پرونده ها یعنی رسیدگی که بر موازین قانون انجام شود و در این جهت همه تلاش ها صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مظفری، رییس کل دادگستری خراسان رضوی یکشنبه در دادگستری خراسان و در نشست خبری به عملکرد دستگاه قضایی در سال قبل و برنامه ها در سال جاری اشاره کرد.

وی به پروژه های عمرانی دادگستری خراسان اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته 43 هزار و 660 متر مربع پروژه عمرانی با  اعتبار 70 و نیم میلیارد ریال برای ساختمان دادگستری انجام شد همچین احداث مجتمع قضایی در منطقه قاسم آباد مشهد و شهرستان های طرقبه و فیروزه از دیگر برنامه های عمرانی دادگستری خراسان است.

حجت الاسلام مظفری با اشاره به کمبود نیروی قضایی در خراسان رضوی، ابراز کرد: در چند سال اخیر 346 قاضی جذب داشتیم اما با توجه به این که برای جذب نیروی اداری نیاز به مجوز دولت داریم، 600 نفر آزمون داده و گزینش شده اند و با مجوز دولت مشغول به کار خواهند شد.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی رفع اطاله دادرسی را از دغدغه های مهم دادگستری خراسان عنوان و تصریح کرد: یکی از دغدغه ها برای مردم اطاله دادرسی است که از برنامه های رییس جدید قوه قضاییه است و در این راستا استان نیز به این امر توجه ویژه دارد.

حجت الاسلام مظفری افزود: زمان دادرسی در سال 97 کم شده و تعداد پرونده های موجودی در شعبه ها کاهش یافته است و اگر چه کاهش پرونده ها وظیفه دستگاه قضا نیست اما در کنار سایر مجموعه ها تلاش می کنیم تا در جهت کاهش موثر باشیم و امسال 4 درصد کاهش ورودی پرونده در این استان را شاهد بودیم.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی رسیدگی عادلانه را از دغدغه های جدی دستگاه قضا در خراسان رضوی دانست و گفت: رسیدگی عادلانه یعنی که رسیدگی بر موازین قانون انجام شود و در این جهت همه تلاش ها صورت می گیرد همچنین نظارت هایی در بخش های مختلف در سال انجام می شود تا حقی از کسی ضایع نشود.

وی خاطرنشان کرد: دادگاه ویژه جرائم اقتصادی در خراسان رضوی تشکیل شده است و هدف اصلی این دادگاه حفظ حقوق افراد و در مرحله بعد مجازات مجرمان است و هدف از این مجازات نیز احقاق حقوق مردم می باشد و از جمله پرونده های مورد بررسی در این دادگاه شرکت پدیده شاندیز است که رسیدگی آن در مرحله نهایی است و به زودی رأی صادر می شود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات