۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۱۰۷۳۵
حجت الاسلام کمال:

مهارت های تبلیغی به عنوان درس اصلی به طلاب آموزش داده شود

مهارت های تبلیغی به عنوان درس اصلی به طلاب آموزش داده شود
مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی دفتر تبلیغات با تأکید بر لزوم آموزش مهارت های تبلیغی در فرایند آموزشی طلاب در مدارس علمیه، گفت: بحث تبلیغ باید جزء دروس اصلی طلاب باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست بررسی آینده نگرانه تبلیغ دین در ایران اسلامی با حضور دستگاه ها و کنش گران فعال در عرصه تبلیغ دینی و حوزوی به همت پژوهشکده باقرالعلوم(ع) عصر شنبه در سالن نشست های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

حجت الاسلام یحیی کمال مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در این نشست خاطرنشان ساخت: این نشست جلسه میمون و مبارکی است و امیدواریم این گونه جلسات اندیشه ورزانه در حوزه تبلیغ ادامه پیدا کند و گمان می‌ کنیم در روز تبلیغ و اطلاع رسانی تبلیغ دینی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی این گونه جلسه ای با حضور فضلا و بزرگان برگزار با یمن و برکت باشد.

وی در ادامه با بیان این که ادامه پیدا کردن این جلسه به حل و فصل مشکلات و موضوعات مختلف و خاص در حوزه تبلیغ کمک شایانی می‌ کند، ابراز کرد: همیشه به بیان مشکلات و مطالبات در فضای تبلیغ پرداخته می‌ شود که البته خوب است، اما نکته اساسی این است که ما برای حل این مسائل ومشکلات چه راهی پیشنهاد می‌ دهیم.

حجت الاسلام کمال ابراز داشت: گروه های تبلیغی و مبلغانی که با مشکلات رو به رو می‌ شوند و آنها را گزارش می‌ دهند تلاش کنند که راهکارهایی هم ارائه بدهند، اگر بشود در کنار بیان مشکلات شما به عنوان افسران تبلیغی و فرهنگی کشور نظر کارشناسانه بدهید می‌ توانیم به نقشه راه تبلیغی برسیم.

مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی یادآور شد: بحث جریان سازی تبلیغی یکی از دغدغه های جدی رهبر معظم انقلاب هست ولی الزامات و اقتضائاتی دارد که باید دیده شود تا بتوانیم تبلیغ خودمان را اثر بخش کرده و ببینیم چه خروجی در جامعه داریم.

وی در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به این که سالانه چندین هزار مبلغ به مناطق مختلف کشور اعزام می‌ شوند، گفت: این که آیا جریان تبلیغی در مناطق تبلیغی کشور شکل می‌ گیرد یا خیر؟ یک سؤال اساسی است که باید به راه حل و پاسخ آن برسیم.

مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی افزود: در ابتدای کار، گروه های تبلیغی آن قدر مورد حمایت قرار نگرفتند این درست است ولی اگر وضعیت الان را با ده سال قبل مقایسه کنید می‌ بینید که گروه های تبلیغی به بالندگی هایی رسیده اند که در گذشته نداشتند.

وی عنوان کرد: باید در مناطق مختلف از گروه های تبلیغی استفاده کنیم تا جایی که در هر شهری یک گروه تبلیغ تخصصی و یک گروه تبلیغ عمومی داشته باشیم ولی لازمه این مسأله آن است که همه دست به دست هم بدهیم تا به نتیجه برسیم.

حجت الاسلام کمال نقش حوزه را در عرصه آموزش و توانمند سازی طلاب بی بدیل عنوان کرد و گفت: حوزه می‌ تواند در عرصه تبلیغ نقش آفرینی جدی داشته باشد در غیراین صورت نمی توانیم توقع داشته باشیم که مبلغان توانمندی داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که باید آموزش مهارت های تبلیغی در فرایند آموزشی طلاب در مدارس شکل بگیرد، خاطرنشان ساخت: باید رشته هایی طراحی شود تا افراد وقتی در مدارس به عنوان طلبه حضور پیدا کردند همزمان مهارت های تبلیغی به عنوان درس های اصلی در نظر گرفته شود تا بعدا وقتی در عرصه تبلیغ قرار گرفتند مشکل چندانی در آموزش مهارت ها نداشته باشند.

حجت الاسلام کمال اضافه کرد: ما نسبت به تبلیغ آینده پژوهی نداریم؛ 30 سال پیش چیزی به عنوان فضای مجازی و تلفن همراه متوقع نبود ولی می‌ بینیم که فضای مجازی چگونه جامعه ما را فراگرفته است، از این رو باید از همین الان برای 20 یا 30 سال آینده در عرصه تبلیغ برنامه ریزی کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: به جای اعزام های عمومی کم اثر است باید تلاش کنیم تا تشکل های تبلیغی قوت بیشتری پیدا کند و تبلیغ به صورت تخصصی و محله محوری اعم از گروهی و چه به صورت فردی شکل بگیرد از جمله این که افراد و گروه ها در مدت زمان طولانی مشخص در یک منطقه خاص و ثابت شرکت کنند و جا به جایی کمتری صورت بگیرد./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات