۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۶۱۰۷۳۶
پژوهشگر پژوهشکده باقرالعلوم:

نهادهای تبلیغی با روحیه و خوی اشرافی گری مقابله کنند

نهادهای تبلیغی با روحیه و خوی اشرافی گری مقابله کنند
غفارپور همراهی با مستضعفان ومقابله با خوی کاخ نشینی و اشرافی گری را از ویژگی های امام راحل عنوان کرد و گفت: نهادهای تبلیغی و مبلغان با روحیه و خوی اشرافی گری مقابله کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست بررسی آینده نگرانه تبلیغ دین در ایران اسلامی با حضور دستگاه ها و کنش گران فعال در عرصه تبلیغ دینی و حوزوی به همت پژوهشکده باقرالعلوم(ع) عصر شنبه در سالن نشست های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

رسول غفارپور پژوهشگر پژوهشکده باقرالعلوم(ع) در این نشست با اشاره به این که جنگ فرهنگی ارتباط مستقیمی با عملکرد سیاسی اقتصادی و اجتماعی حاکمیت دارد، گفت: اگر حاکمیت خوب عمل نکند نیروی مذهبی ما ذبح می‌ شود.

وی عنوان کرد: حوزه علمیه، سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات صدای مردم شوند و با همراهی با مردم گود نشین و کوخ نشین و قرار گرفتن در کنار مردم مستضعف با روحیه اشرافی گری در بدنه حاکمیت مقابله کند همانگونه که امام راحل علمدار مقابله با کاخ نشینی بود در غیر این صورت به نتیجه نمی رسیم.

همچنین حجت الاسلام موسوی از مبلغان استان تهران در این نشست با تأکید بر این که کمبود بودجه و مسائل تشکیلات خلأ اصلی در امر تبلیغ محسوب نمی شود، گفت: خیلی از افراد سازمان و بودجه و تشکیلات دارند ولی در میان آنها اخلاق مداری و رعایت مسائل اخلاقی جایی ندارد.

وی خاطرنشان ساخت: پیشنهاد می‌ دهیم فکری برای درس اخلاق طلاب داشته باشید و فارغ از مسائل تشکیلاتی و سازمانی چه فرد محوری و چه سازمان محوری اخلاق مداری را در حوزه قم یا سایر کشور سازمان بدهیم که در این صورت بدون شک اثر بخشی بیشتری خواهیم داشت.

این مبلغ نمونه استان تهران در ادامه بیان داشت: مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی می فرمود: نصف طلبگی اخلاق مداری و مردم داری است و اگر در حین همین کارها خودمان را رشد بدهیم اثر بسزایی خواهیم داشت./1330/پ203/ب1

ارسال نظرات