۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۷
کد خبر: ۶۱۰۷۴۱
آیت الله اعرافی:

دستگاه ها به وظایف خود در زمینه عفاف و حجاب و امر به معروف عمل کنند

دستگاه ها به وظایف خود در زمینه عفاف و حجاب و امر به معروف عمل کنند
مدیرحوزه‌های علمیه گفت: در بحث عفاف و حجاب دستگاه‌های زیادی نقش دارند و همه باید به این مقوله به عنوان امری که از هویت ملی، اسلامی و انقلابی ما صیانت می‌کند نگاه کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم در دیدار فرمانده انتظامی استان قم، اظهار داشت: نیروی انتظامی قطعا نیرویی است با حجم عظیمی از کار، آن هم با تنوع زیاد، یک چنین نهادی در سطح کشور کم نظیر است.

وی افزود: نیروی انتظامی از لحاظ حجم کار، تنوع وظایف و ماموریت ها، اثر گذاری و اینکه پشتوانه آرامش فکری، اخلاقی و امنیتی مردم باشد، قابل وصف نیست و من به سهم خود از مجموعه پلیس کشور سپاسگزارم.

آیت الله اعرافی ادامه داد: طرح  عفاف و حجاب که در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تصویب شد که خود من هم عضو آن بودم، آنطور که می بایست همه به آن اهتمام نورزیدند، انتظار بود این طرح  در جلسات رسمی و دولتی مورد توجه قرار گیرد و این یک مطالبه ای هست که ما باید از دستگاه ها داشته باشیم و دستگاه ها به طور ویژه ورود پیدا کنند.

 وی تصریح کرد: این مسأله در قم باید به طور ویژه دنبال شود، همه دستگاه ها باید اهتمام داشته باشند و آن ماموریت هایی که برایشان تعریف شده که در رابطه با حوزه قانونی کارشان است به نحو احسن اجرا کنند، در این صورت است که فعالیت های پلیس با آن پشتوانه می تواند قوی تر شود.

امام جمعه قم تاکید کرد: دستگاه های مسؤول به حمایت از آمران به معروف  و ناهیان از منکر که آن هم یک قانون رسمی کشور است توجه ویژه کنند.

وی ابراز داشت: در بحث عفاف و حجاب دستگاه های زیادی نقش دارند و همه آن ها بایستی به این مقوله  به عنوان یک امری که از هویت ملی، اسلامی و انقلابی ما صیانت می کند، نگاه کرده و آن را نهادینه کنند، این دستگاه ها مسئولیت مضاعف دارند.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: حوزه علمیه، نهادهای حوزوی و روحانیت هم در این زمینه مسؤولیت دارند، خانواده های متدین و جوانان پرشور انقلابی در مقوله عفاف و حجاب و سالم سازی فضای فرهنگی قم فعال تر بشوند و یار و همکار نیرو های انتظامی و دستگاه های امنیتی باشند و ما نیز برای این کار آماده ایم، تبیین، توجیه، تدبیر، بسترسازی و آماده کردن فضا برای کارهای اجرایی در فضای عینی و مجازی در مقوله حجاب و عفاف وظیفه ما و دستگاه های فرهنگی و حوزوی است.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
راه حل ایستادگی ، مقاومت و درخواست مردم در گام دوم انقلاب و کشور :
می بایستی تمامی آقازاده ها،اقوام و خانوداه های منافق خیانتکار فاسد،اختلاسگر و رانت خوار ظالم در حق ملت ، مردم ،انقلاب و نظام در طول این ۳ دهه بعد از جنگ تحمیلی از سوی صدام جنایتکار در صورت حضور در مسند قدرت ،پایین آورده شده، عادلانه ، علنی و بدون هیچ گونه تبعیض ،بی عدالتی، ملاحظه و مصلحت اندیشی کلیشه ای محاکمه شوند.
تا اعتماد مردم ترمیم گردیده ، پشتوانه و حمایت مردمی نظام احیا شده و ارزش ها و باورهای دینی-سیاسی-اجتماعی نظام، منجمله عفاف و حجاب را ارزش ها و باورهای خود بدانند.
0
0