۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۰
کد خبر: ۶۱۰۷۴۲
حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی:

نیروی انتظامی در محوریت مبارزه قاطع با هنجارشکنی ها قرار دارد

نیروی انتظامی در محوریت مبارزه قاطع با هنجارشکنی ها قرار دارد
معاون جامعه مدرسین تأکید کرد: نیروی انتظامی در محوریت مبارزه قاطع با هنجارشکنی‌ها قرار دارد و سایر دستگاه‌ها نیز ملزم به همکاری و انجام وظایف خود در این زمینه هستند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا آشتیانی معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر این که نیروی انتظامی بایستی در مسأله حجاب و عفاف اقتدار خود را نشان دهد، گفت: بایستی با درایت و برنامه ریزی جامع به این مسأله توجه ویژه ای داشت.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم ضمن قدردانی از عملکرد پلیس در زمینه مبارزه با پدیده کشف حجاب در خودروها، اجرای طرح ناظر یک از سوی پلیس را مورد حمایت قرار داد.

حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی، لازمه اثرگذاری این طرح را در استمرار آن برشمرد و گفت: اجرای مقطعی طرح ناظر یک اثرگذار نخواهد بود.

نماینده سابق مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: نیروی انتظامی در محوریت مبارزه قاطع با هنجارشکنی ها قرار دارد و سایر دستگاه های مسؤول نیز ملزم به همکاری و اجرای وظایف خود در این زمینه هستند.

همچنین سردار عبدالرضا آقاخانی در این دیدار ابراز داشت: یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مراجع معظم تقلید، ائمه جمعه و مردم متدین عفاف و حجاب است، البته در بحث عفاف و حجاب 26 دستگاه نقش دارند که بخش اعظم آن فرهنگی است و بخش کوچکی هم اجرایی و مسؤولیتش بر عهده ناجا است.

وی افزود: عده ای از روی عناد و یا ناآگاهی به کشف حجاب و ترویج فساد روی آورده و بعضی از دستگاه های مسؤول هم اراده ای برای اصلاح وضعیت ندارند، لکن نیروی انتظامی محکم پای کار ایستاده است.

سردار آقاخانی ادامه داد: نیروی انتظامی برای برخورد با بی حجابی و کشف حجاب در داخل خودروها طرح "ناظر یک" را طراحی و به مرحله اجرا گذاشته و در این طرح عیون محسوس و غیرمحسوسی را سازماندهی و به کارگیری کرده است.

وی تاکید کرد: خودروهایی که راننده و یا سرنشینان آن اقدام به کشف حجاب کنند پیامکی به مالک آن ارسال می شود که ظرف سه روز به مرکز پلیس مراجعه کند، برای بار اول تذکر داده شده و تعهد اخذ می شود، اگر برای باردوم تکرار شد، تذکر داده شده و خودرو توقیف می شود و برای بار سوم پرونده تشکیل و به مرجع قضائی معرفی می شود.

فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: همانطورکه فرمانده ناجا اعلام کرده، موارد اخلاقی و منکراتی و کشف حجاب، خط قرمز پلیس است و هرگز از اجرای قانون و برخورد با متخلفان کوتاه نخواهیم آمد.

محمد قمین
ارسال نظرات