۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۶۱۰۸۲۱
یادداشتی بر افاضات یک خانم سیاستمدار؛

"بی‌غیرتی" راهبرد سربازان جریان نفوذ

خانم اصلاح‌طلبی که دست روی مفهوم غیرت می‌گذارد به درستی می‌داند که از بین بردن غیرت در جامعه باعث می‌شود همچون برخی کشور‌های غربی مفهومی به نام خانواده نداشته باشیم.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، اخیرا یک خانم سیاست‌مدار در محفلی سیاسی بیان کرده است که باید مفاهیمی مانند غیرت را از مبانی دینی خالی کنیم! مثلا بگوییم غیرت ارزش دینی نیست بلکه یک نوع حسادت است! این نگاه که نوعی استحاله‌ی ارزش‌های دینی می‌باشد خطرات زیادی را در پی خواهد داشت.

تعریف غیرت

علمای علم اخلاق در تعریف غیرت گفته‌اند که غیرت یعنی تلاش در نگهداری آنچه که حفظش ضروری است، این صفت در قالب مطلوبش از شجاعت، بزرگ‌منشی و قوت نفس انسان سرچشمه می‌گیرد و یکی از ملکه‌های نفسانی انسان و سبب مردانگی است و مرد بی غیرت از زمره مردان خارج است.

غیرت در مبانی دینی

رسول خدا (ص) فرمود: اَلا وَ اِنَّ اللهَ حَرَّمَ الْحَرامَ وَ حَدَّ الحُدودَ وَ ما اَحَدٌ اَغْیَرَ مِنَ اللهِ وَ مِنْ غَیْرَتِهِ حَرَّمَ الْفواحِشَ

آگاه باشید که خداوند، محرمات را حرام و حدود را وضع کرد و هیچ‌کس غیورتر از خدا نیست که از روی غیرت، زشتی‌ها را حرام کرده است. (بحارلانوار، ج ۷۳، ص ۳۳۲.)

همچنین امیرمؤمنان امام علی(ع) فرمود: اِنَّ اللهَ یَغارُ لِلْمؤمِنِ فَلْیَغَرْ، مَنْ لا یَغارُ فَاِنَّهُ مَنْکُوسُ الْقَلْبِ

خداوند برای مؤمن، غیرت می‌ورزد، پس او نیز باید غیرت آورد. هر کس غیرت نورزد، دلش وارونه است. (بحارالانوار، ج ۷۹، ص ۱۱۵.)

حدیث فوق به وضوح بر وارونه شدن دل که دلالت بر خروج از ورطه‌ی انسانیت و ارزش‌محوری و سقوط در تباهی و فساد است اشاره می‎کند.

امام صادق(ع) فرمود: اِنَّ اللهَ غَیوُرٌ یُحِبُّ کُلَّ غَیورٍ؛ خداوند، غیور است و هر غیرتمندی را دوست دارد. (فروع کافی، ج ۵، ص ۵۳۵)

از آنچه گذشت، به اهمیت، ضرورت و تقویت غیرت پی می‌بریم. ذکر این نکته نیز ضروری است که انسان با شنیدن واژه غیرت،  ناموس و حریم خانواده در ذهنش تداعی می‌شود در حالی که مرز غیرت از این حد فراتر رفته انواع و اقسام دیگری را شامل می‌شود که اهمیت آن‌ها نیز از غیرت ناموسی کمتر نیست.

انواع غیرت

غیرت انواع و اقسامی دارد که در صورت زائل شدن غیرت از مردان یک جامعه، چنین جامعه‌ای به سمت نابودی و فساد و تباهی می‌رود.

غیرت دینی

یکی از انواع غیرت، غیرت دینی است که فرد به احکام و ارزش‌های دینی غیرت داشته باشد و برای حفظ آن‌ها بکوشد.

اگر غیرت دینی نباشد فرد تمایل خود را برای کمک به محرومین و کمک به مظلومین و ... به صرف اینکه دین یه آن امر کرده است از دست می‌دهد و منافع خود را بر هر ارزش انسانی و دینی ترجیح می‌دهد و اساس عدالت و عدالت طلبی در جامعه از بین می‌رود.

غیرت ناموسی

در زندگی مشترک یا در خانواده، زنان و دختران به دنبال تکیه‌گاه امن و استواری هستند که در جامعه بتوانند با استواری و اطمینان خاطر حضور پیدا کنند. این ویژگی طبیعی زنان مورد تایید تمام روانشناسان است. زنان در ازدواج و در خانه به دنبال تکیه‌گاه هستند و اگر در خانه مرد نتواند تکیه‌گاه امنی باشد طبیعتا زن در خارج از خانه به دنبال تکیه‌گاه می‌گردد.

غیرت که در ابتدای بحث تعریف شد و حفاظت از داشته‌های با ارزش ویژگی طبیعی و فطری یک مرد است و این ویژگی‌، مرد را تبدیل به تکیه‌گاهی مستحکم و جذاب و آرامش‌بخش برای زن می‌کند و هر چه این ویژگی در مرد کمتر شود زن احساس عدم آرامش، تنهایی، خطر و احساس خلع می‌کند و به دنبال گم‌گشته‌ای در زندگی خود می‌گردد.

برخی مرد‌ها با صفت بددلی که یک بیماریست عنوان غیرت را در جامعه خدشه‌دار می‌کنند و در نتیجه امثال این خانم سیاست‌مدار به جای فهم معنای غیرت و فهم مشکل آن دسته از مردان، درصدد تهی کردن و استحاله‌ی معنای غیرت بر می‌آید تا خواسته یا ناخواسته بنیان‌های خانواده را سست کند و آرامش را از خانواده‌ی ایرانی سلب نماید.

غیرت ملی

یکی از اقسام غیرت حب وطن و غیرت ملی است که یک مرد را وادار می‎کند تمام قد در مقابل دشمنان داخلی و خارجی بایستد و در تمام عرصه‌های نظامی، فرهنگی، اقتصادی و ... نگذارد کشورش در مقابل دشمن سر خم کند و زیر بار ظلم و زور مستکبران رود و حرف زور بر او تحمیل شود.

غیرت هدف تهاجم مستکبران

مستکبران عالم که هدفی جز استثمار ملت‌ها و دولت‌ها ندارند با نفوذ و جنگ نرم در صدد هستند که غیرت را از بین ببرند تا بتوانند به راحتی به منافع مادی خود دست پیدا کنند و لیبرال‌های داخلی بهترین سربازانند تا در تحقق این هدف اربابان مستکبر خود را یاری کنند.

منفعت‌طلبی در قاموس استکبار اولویت اول و آخر است و حذف غیرت مردان یکی از پرثمرترین کار‌ها جهت تحقق منافع استکبار است.

مردی که غیرت دینی نداشته باشد و فقط منافع شخصی‌اش برایش مهم باشد بهترین سرباز برای استکبار است که برای پول دست به هر کاری می‌زند و برای مقام و منصب و جایگاه مادی هر ارزشی را زیر پا می‌گذارد و عبد حلقه به گوش استکبار می‌شود.

تهدید‌های استکبار که امکان دارد منافع این مرد منفعت‌طلب را به خطر بیاندازد تاثیر بسیاری در تصمیم‌گیری‌های فردی و اجتماعی وی دارد و در مقابل تطمیع استکبار به راحتی سر خم می‌کند.

مردی که غیرت ملی‌اش را از دست داده است در مقابل هرگونه تجاوز و تهدید و زورگویی و استثمار کشورش بی‌تفاوت است. برای چنین مردی زیر بار ظلم و زور رفتن اهمیت ندارد و استقلال کشورش برای او مهم نیست. به راحتی منابع کشور را بذل و بخشش می‌کند و حق طبیعی مردم کشورش را در مقابل تهدیدات دشمن می‌بخشد؛ از دشمن ترسیده و در مقام یک ترسوی گوش به فرمان و التماس کننده در مقابل دشمن قرار می‌گیرد و با او معامله می‌کند و در مقابل تجاوز دشمن سکوت می‌کند و با لبخند و تواضع جواب سیلی دشمن را می‌دهد.

مردی که غیرت ناموسی ندارد همسر و خواهر و مادر خود را از خود دور کرده و کاری می‌کند که همه از او متنفر شوند و نتوانند در کنار او احساس امنیت و آرامش کنند. مرد بی‌غیرت نمی‌تواند یک زندگی و خانواده‌ی امن و مستحکم و استوار و سرشار از عشق و محبت و صفا و صمیمیت تشکیل دهد و غرق در فساد و تباهی می‌شود.

خانم اصلاح‌طلبی که دست روی مفهوم غیرت می‌گذارد به درستی می‌داند که از بین بردن غیرت در جامعه باعث می‌شود همچون برخی کشور‌های غربی مفهومی بنام خانواده در کشور نداشته باشیم و همه به دنبال منافع شخصی خود باشند و همه عبد استکبار جهانی شوند.

باز کردن راه برای اربابان ظلم و جور توسط سربازانشان در ایران چیز دور از تصوری نیست. آنچه مهم است آگاهی مردم ایران از تبعات این استحاله‌ی فرهنگیست که سالهاست در دستور کار این طیف نفوذی و جریان تابعِ استکبار قرار دارد.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفته است که باید مفهوم تقابل حق و باطل را از بین ببریم تا بتوانیم ارتباطات بهتری با دنیا بگیریم! به وضوح این قرینه هدف ایشان را از دست گذاشتن روی مفهوم غیرت عیان می‌کند.

منظور این فرد از دنیا چند کشور مستکبر هستند که قصد دارند ایران را استثمار کنند و و ما عبدشان باشیم. دنیای ایشان و دوستانشان در دو یا چند کشور خاص خلاصه می‌شود که سلطه بر تمام جهان را به عنوان هدف خود ترسیم نموده‌اند و برای نیل به این هدف، کشور‌ها و مردمان بی‌غیرت و بی‌تفاوتی که وابستگی به چیزی جز منفعت شخصی خود ندارند را می‌خواهند./918/ی701/س

مهدی قیاسی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علیا تورانی
Iran, Islamic Republic of
۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
کمرنگ شدن تقید مردم جامعه به غیرت، حیا و زیست عفیفانه بدون شک سرعت توسعه کشور را به مخاطره می اندازد و این یک اصل ثابت شده برای مردم جهان است به همین علت اخیرا سایر کشورها هم همت زیادی برای حفظ سلامت اخلاقی جامعه در پیش گرفته اند.
0
0
شیعه علی
Iran, Islamic Republic of
۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶
بنده معتقدم ترویج فرهنگ غیرت و ناموس طلبی و حجاب، ترویج پاک زیستی و تقید به پوشش عفیفانه در بین آحاد مردم جامعه اعم از زن و مرد - پسر و دختر، ضامن رشد و توسعه کشور در ابعاد مختلف است.
0
0