۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۶۱۰۸۷۵
از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران؛

همایش بزرگداشت روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی برگزار شد

همایش بزرگداشت روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی برگزار شد
همایش بزرگداشت روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی در سالن همایش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بزرگداشت روز تبلیغ  و اطلاع رسانی دینی صبح امروز در سالن همایش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجج اسلام والمسلمین بهجت پور و پناهیان در این همایش حضور یافته و به سخنرانی پرداختند.

باید از عرصه تبلیغات فردی پا فراتر بگذاریم

بر اساس این گزارش، خانم جلالی در ابتدای این مراسم با بیان اینکه امروز باید از عرصه تبلیغات فردی پا فراتر بگذاریم، ادامه داد: ما در چله دوم انقلاب قصد داریم از عرصه تبلیغات فردی فراتر رفته و وارد تبلیغ جمعی شویم، زیرا هنگامی که تبلیغ به صورت دسته جمعی انجام شود، از اثرگذاری بیشتری برخوردار خواهد بود.

جلالی با اشاره به اینکه امروز باید تبلیغات به صورت تهاجمی صورت بگیرد، عنوان کرد: ما در چله نخست انقلاب به صورت دفاعی و دفع شبهات به تبلیغ پرداخته ایم و قصد داریم در گام دوم انقلاب وارد عرصه تبلیغ تهاجمی شده و دشمن را به عقب نشینی وادار کنیم.

مدیرکل تبلیغ حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور خاطرنشان کرد: امروز قصد داریم ذائقه شیرین مبانی اسلامی و نگاه سرشار از عزت اسلام به زن را به دختران جوان بچشانیم؛ ما باید ابعاد وسیع نگاه عزتمندانه اسلام به زن را برای جامعه تبیین کنیم.

عمده ناکارآمدی ها به روش های تحقق بازمی گردد

همچنین حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در ادامه خاطرنشان کرد: نظام اسلامی باید بتواند مسائلی که با آن مواجه می شود، حل کرده و گفتمان مسلط جامعه باشد؛ اگر این مهم محقق نشود، قطعاً به حاشیه رانده خواهد شد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور در ادامه به مسأله امر به معروف و نهی از منکر اشاره و بیان کرد: عمده ناکارآمدی ها به روش های تحقق بازمی گردد، از این رو مشکلاتی که در زمینه این فریضه الهی وجود دارد، متوجه روش های تحقق آن است؛ بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، طلاب نقشی پیامبرگونه در زمینه تحقق دین در زندگی فردی و اجتماعی افراد دارند، بنابراین باید به راه های تحقق دین آشنا شده و به آنها عمل کنیم.

وی تأکید کرد: اگر به راه های تحقق دین در زندگی افراد آشنا نباشیم، بدون شک فعالیت های تبلیغی مثمر ثمری نخواهیم داشت؛ ما باید در زمینه تبلیغ بر منابع اصلی دین تمرکز کنیم و بدانیم مفهوم سازی ها و روش ها بر مدار دین شکل می گیرد و استفاده از دانش های دیگر حتی به عنوان دانش های مکمل آسیب زا بوده و گاهی مبلغان را دچار التقاط می کند.

به مسأله تبلیغ در حوزه های علمیه کم توجهی می شود

در پایان حجت الاسلام والمسلمین پناهیان نیز با بیان اینکه به مسأله تبلیغ در حوزه های علمیه کم توجهی می شود، ابراز کرد: متأسفانه گاهی عموم تبلیغات و آموزش های دینی سبب نفرت از دین می شود؛ هنگامی که به مهندسی آموزش های دینی در مدارس و دانشگاه ها می نگریم در می یابیم که گاهی کاملاً با مبانی قرآنی مغایرت دارد.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: مبلغان باید نسبت به مبانی دینی اشراف فوق العاده داشته باشند تا بتوانند حقایق را به درستی برای مردم تبیین کنند؛ باید دانست که در پاره ای از مواقع اقامه برهان برای بیان حقیقت امر پسندیده ای نیست، بلکه باید باور کنیم که بیان حقایق باید با توصیف کامل و صحیح صورت بگیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز همه ما در نعمت ها و برکات ولایت فقیه غرق شده ایم، بیان کرد: ما باید به جای تبیین مبانی ولایت فقیه به توصیف فواید و زیبایی های این مقوله بپردازیم تا مردم نسبت به این نعمت بزرگ آگاه شوند؛ متأسفانه حتی یک کتاب هم در زمینه توصیف زیبایی های ولایت فقیه نوشته نشده است؛ ما طلاب باید به جای تبیین مبانی موضوعات مختلف به توصیف زیبایی های مبانی دینی بپردازیم./841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات