۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۶۱۰۹۳۳
در نشست خبری؛

برنامه های اداره کل زندان های استان قم در هفته قوه قضاییه تشریح شد

برنامه های اداره کل زندان های استان قم در هفته قوه قضاییه تشریح شد
حجت الاسلام تهامی در نشست خبری برنامه های اداره کل زندان های استان قم در هفته قوه قضاییه را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدعلی تهامی در نشست خبری مدیر کل اداره زندان های استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن همایش های این اداره برگزار شد با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر گفت: امیدواریم هفته قوه قضاییه فرصت مناسبی برای ارتباط بیشتر مسؤولان این قوه با مردم و بیان فعالیت های صورت گرفته در قوه قضاییه باشد.

مدیر کل اداره زندان های استان قم با اشاره به برنامه های اداره زندان های استان قم در هفته قوه قضاییه بیان کرد: برگزاری مسابقات ورزشی در میان زندانیان همچنین کارمندان و سربازان وظیفه زندان های استان، برگزاری مراسم کوهنوردی برای کارمندان زندان ها و خانواده های آنها و سربازان وظیفه، افزایش حضور مسؤولان قوه قضاییه در زندان در هفته قوه قضاییه و اعطای مرخصی به زندانیان از جمله برنامه های اداره کل زندان های استان قم در هفته قوه قضاییه است.

وی ادامه داد: همچنین تهیه و توزیع هدایا در مراکز ملاقات خانواده ها با زندانیان، رسیدگی به امور خانواده های زندانیان، استقرار میز خدمت برای پاسخ گویی به امور خانواده های زندانیان، ملاقات مسؤولان زندان با خانواده های زندانیان و کمک به آنها، حضور سخنرانان برجسته در زندان، برگزاری محافل انس با قرآن در زندان ها و تجلیل از شهدای زندان از برنامه های اداره کل زندان های استان قم در هفته قوه قضاییه به شمار می روند.

حجت الاسلام تهامی در ادامه سخنان خود به فعالیت های ستاد گلریزان اشاره کرد و گفت: گلریزان در زندان استان قم به صورت رسمی در سه سال متوالی است که برگزار می شود گرچه پیش از آن نیز به صورت غیر رسمی فعالیت می کرده است که در سال 97 بیش از 297 زندانی و در سال 98 نیز تاکنون 72 زندانی آزاد شده اند که باز هم ادامه دارد.

وی در زمینه فعالیت های فرهنگی و آموزشی برای زندانیان ابراز کرد: در سال های گذشته بندی به نام قرآن وجود داشت که در سال اخیر به مدرسه قرآنی تبدیل شده است و بیش از دو هزار زندانی در رشته های مختلف قرآنی مشغول فعالیت هستند به گونه ای که در ماه رمضان سال جاری بیش از سه هزار و 800 ختم قرآن از سوی زندانیان انجام شده است.

مدیر کل اداره زندان های استان قم ادامه داد: همچنین 23 رشته آموزشی فنی حرفه ای در زندان ها برگزار می شود که 1700 زندانی در آنها شرکت می کنند و پس از گذراندن این دوره ها گواهی سازمان فنی و حرفه ای را دریافت خواهند کرد و 670 زندانی نیز دارای کار هستند که حقوق ماهانه دریافت می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با عفو رهبر معظم انقلاب بیش از دو هزار و صد زندانی قمی مشمول آن شدند که از میان آنها بیش از هزار زندانی آزاد و بیش از 500 زندانی مشمول تخفیف شده اند./1324/پ202/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات