۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۶۱۰۹۵۳
ظریف:

تحریم‌های آمریکا مانع همکاری های بین المللی در عرصه مواد مخدر شده است

تحریم‌های آمریکا مانع همکاری های بین المللی در عرصه مواد مخدر شده است
وزیر امور خارجه با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا مانع همکاری های بین المللی در عرصه مواد مخدر شده است، گفت: ایران به تاکید سازمان ملل، پرچمدار مبارزه با مواد مخدر است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه امروز در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: اعمال تحریم‌ها و اقدامات یک جانبه آمریکا و ورود آنها به عرصه جنگ و تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران مانع اجرای همکاری‌های بین المللی به ویژه در عرصه مواد مخدر شده است.

وی ادامه داد: آمریکا و برخی کشورهای غربی مسؤول مستقیم عواقب ناگوار و ایجاد اختلال در مبارزه با مواد مخدر هستند.

وزیر امورخارجه در عین حال گفت: اراده جمهوری اسلامی برای مبارزه با مواد مخدر بر لزوم پرهیز از سیاسی سازی و یکجانبه گرایی و توجه به همکاری‌های بین المللی به عنوان ضرورتی برای دستیابی به اهداف تصویر شده برای این روز و ساختن فردایی بهتر برای تمامی انسان‌ها و برای همه فرزندان مان و نسل‌های آتی متمرکز است.

رییس دستگاه دیپلماسی گفت: سی و یک سال پیش مجمع عمومی ملل متحد با هدف ارتقا آگاهی عمومی در زمینه مواد ومخدر و دستیابی به جهانی عاری از مواد مخدر بیست و یک ژوئن پنجم تیرماه را به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر تعیین کرد.

وی افزود: جامعه ملل متحد روزها و مناسبت‌هایی در تقویم خود دارد برای دستیابی به ایده آل های نوع بشر مانند جهان عاری از فقر، گرسنگی، بی سوادی، دستیابی به رفاه، توسعه برای همه؛ در واقع همه بر مبنای اصول سه گانه ملل متحد یعنی صلح و امنیت، حقوق بشر و توسعه بنا شده است.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: ایران امروز به تاکید سازمان ملل، پرچمدار مبارزه با مواد مخدر است در کنار سایر اعضا این روز را گرامی می‌دارد. اقدامات چشمگیر جمهوری اسلامی و تحمل هزینه‌های بی شمار معنوی و مادی که یک شهید ما ارزش همه دنیا را دارد، پیشگام رسیدن به جهان عاری از مواد مخدر است.

رییس دستگاه دیپلماسی گفت: شهادت بیش از ۳۸۰۰ نفر و بیش از ۱۲ هزار جانباز که هزینه‌های اصلی ما است؛ علاوه بر این هزینه‌های غیرقابل جبران که کسی نمی‌تواند در جهان آنها را جبران کند. سالانه بیش از ۳۰۰ میلیون دلار برای مبارزه با قاچاق، عرضه و کاهش تقاضا هزینه می‌شود./841/د102/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات