۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۶۱۰۹۷۴
استاد حوزه:

مسلمانان صدر اسلام با دلخواه خود به شعب ابی طالب نرفتند + فیلم

مسلمانان صدر اسلام با دلخواه خود به شعب ابی طالب نرفتند + فیلم
آیت الله یوسفی غروی گفت: این که گفته می‌شود مسلمانان صدر اسلام به دلخواه خودشان به شعب ابی طالب رفته اند اشتباه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدهادی یوسفی غروی در سومین پیش نشست همایش بین المللی ابوطالب حامی پیامبر اکرم(ص) که در سالن همایش های دبیرخانه انجمن های علمی حوزه برگزار شد، با اشاره به روایتی از حضور ابوطالب در نزد سیف بن ذی یزن یمنی گفت: در این روایت سیف به ابوطالب از ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) بشارت داده است.

دبیر علمی همایش بین المللی ابوطالب حامی پیامبر اکرم(ع) ادامه داد: این روایت اشکالات فراوانی دارد که اکنون جای بحث از آن نیست اما در مجموع این روایات دلالت بر علاقه ابوطالب بر پیامبر اکرم دارد.

وی خاطرنشان کرد: مقبره ای به نام حجون در حاشیه شهر مکه قدیم وجود دارد که در میان شیعیان به ویژه شیعیان ایران به دلیل وجود مقبره حضرت ابوطالب در آنجا شایع شده است که شعب ابی طالب در آنجا قرار دارد در حالی که شعب به معنای وادی میان دو سلسله کوه است.

آیت الله یوسفی غروی ادامه داد: محاصره از شؤون جنگ است بنابراین قریش به دلیل این که در صدد بوده اند سنن ابراهیمی را حفظ کنند در ماه های حرام از این محاصره دست بر می داشتند و زمانی که گفته می شود سه سال در محاصره بوده اند یعنی هشت ماه از دوازده ماه را در محاصره بوده اند.

وی اضافه کرد: به عبارت دیگر، این که گفته می شود مسلمانان در آغاز ظهور اسلام به شعب ابی طالب رفته اند اشتباه است بلکه قریش آنها را در ماه های غیر حرام در محله بنی هاشم محبوس می کرده اند و اجازه نمی داده اند که از آنجا خارج شوند./1324/ج

تعداد بازدید : 6
مصطفی رستمی
ارسال نظرات