۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۶۱۰۹۷۵
معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت:

جمهور اهل سنت قائل به ایمان ابوطالب به پیامبر هستند

جمهور اهل سنت قائل به ایمان ابوطالب به پیامبر هستند
حجت الاسلام ایمانی با بیان این که جمهور اهل سنت قائل به ایمان ابوطالب به پیامبر اکرم هستند، گفت: مطرح کردن چنین مباحث اختلافی به رفع اختلافات کمک می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ایمانی در سومین پیش نشست همایش بین المللی ابوطالب حامی پیامبر اکرم(ص) که شامگاه دوشنبه در سالن همایش های دبیرخانه انجمن های علمی حوزه برگزار شد با بیان این که این همایش دارای چهار کمیسیون است، اظهار کرد: تاریخ، شعر و ادب، کلام و عقیدتی همچنین مصنفین و مصنفات از کمیسیون های همایش ابوطالب حامی پیامبر اکرم(ص) به شمار می روند.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به دیدار دست اندرکاران همایش بین المللی ابوطالب حامی پیامبراکرم(ص) با حضرت آیت الله علوی گرگانی اظهار کرد: حضرت آیت الله علوی گرگانی در این دیدار  بیان کردند که امام علی(ع) فرموده است اشعار پدرم ابوطالب را به فرزندان تان بیاموزید، که چنین موردی نشان می دهد این اشعار شامل مباحث علمی و عقیدتی است.

وی ادامه داد: در زمینه مسائل کلام نیز کارهای فراوانی انجام شده است اما بحث ابوطالب در دسته مباحث اختلافی است که انسان احساس تکلیف می کند تا به شبهات پاسخ دهد چنانچه در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی بیان کردند این موضوع را با رهبر معظم انقلاب در میان گذاشته اید زیرا ممکن است در این قضیه با اهل سنت ایجاد حساسیت شود که توضیح داده شد این همایش با اجازه رهبر معظم انقلاب برگزار می شود.

حجت الاسلام ایمانی افزود: طرح مباحث مربوط به ابوطالب به رفع اختلافات کمک می کند زیرا جمهور علمای اهل اسنت قائل به ایمان ابوطالب هستند اما جمع بسیار قلیلی تلاش می کنند که خلاف آن را نشان دهند./1324/پ202/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
گلایل
Iran, Islamic Republic of
۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
مسند نشین بی بدل این اریکه بود
مردی که همسرش به ملائک ملیکه بود
0
0