۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۶۱۱۰۰۴
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

هفته حقوق بشر آمریکایی، هفته دشمن شناسی است

هفته حقوق بشر آمریکایی، هفته دشمن شناسی است
لطفی «ترور و تحریم» را محور برنامه های هفته حقوق بشر آمریکایی بیان کرد و گفت: هفته حقوق بشر آمریکایی در اصل هفته دشمن شناسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نصرت‌الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، امروز در نشست خبری که به مناسبت اعلان برنامه های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در سالن جلسات همین مرکز برگزار شد، گفت: بزرگداشت شهدای فاجعه هفتم تیر هر ساله تا سال 94 با همین عنوان برگزار می شد.

وی افزود: اما از سال 95 با تاسی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و اقتضائات زمان عنوان این مناسبت به بازخوانی حقوق بشر آمریکایی تغییر کرد.

لطفی هدف از برگزاری این مناسبت و نامگذاری آن به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی را دشمن شناسی بیان کرد و گفت: بازخوانی حقوق بشر آمریکایی باید با نگاهی فراملی و در راستای تقویت روحیه مقاومت صورت بپذیرد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان این مطلب که جنایات آمریکا تنها مختص به بعد و قبل از انقلاب نمی شود بلکه بسیاری از کشور های جهان تا به امروز مورد هجوم، حمله و دشمنی آمریکا قرار گرفتند، ابراز کرد: ترور رهبر معظم انقلاب، فاجعه دلخراش هفتم تیر، بمباران شیمیایی سردشت و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری از جمله جنایاتی است که در هفته دوم تیرماه دشمنان علیه ملت ایران انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه برنامه های هفته حقوق بشر آمریکایی همه بر محور ترور و تحریم برگزار خواهد شد، گفت: با توجه به شرایط موجود شعار امسال بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی از منظر «ترور و تحریم» خواهد بود.

لطفی ناگوارترین و دلخراش‌ترین جنایت آمریکا علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران را مربوط به حادثه هفتم تیر و بمب‌گذاری در حزب جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: در این فاجعه ۷۲ تن از افراد شاخص و انقلابی که یکی از آنان شهید بهشتی بود به شهادت رسیدند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه دشمنی آمریکا در سالهای اخیر وارد مرحله جدیدی از خباثت شده، عنوان کرد: امروز آمریکا با جنگ اقتصادی و تحریم ظالمانه به دشمنی با جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.

وی افزود: خروج یکجانبه رییس جمهوری ابله و خودکامه آمریکا از برجام تکرار دشمنی آنان با ایران بود، آمریکا نه تنها نقض کننده حقوق بشر در ایران بلکه او ناقض حقوق بشر در جهان است؛ ملت ایران همواره آمریکا را شیطان بزرگ می دانند.

لطفی در تشریح برنامه های هفته حقوق بشر آمریکایی، اظهار داشت: علاوه بر نشست های علمی، فرهنگی و بصیرتی گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، شهدای ترور، شهدای بمب شیمیایی و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران در راستای نشان دادن چهره جنایتکار آمریکا در هفته حقوق بشر آمریکایی از جمله برنامه های این هفته خواهد بود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اضافه کرد: همچنین تبیین جایگاه و نقش ولایت فقیه، چگونگی پیدایش گروه‌های تروریستی از دیگر برنامه های هفته حقوق بشر آمریکایی به شمار می رود.

وی تشییع پیکر ۱۵۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد و گفت: مراسم تشییع راس ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ششم تیرماه از مقابل دانشگاه تهران برگزار خواهد شد؛ همچنین سه‌شنبه ۱۱ تیرماه مراسمی در شهرستان سردشت با حضور خانواده قربانیان و مصدومان شیمیایی و با سخنرانی حجت‌الاسلام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ابوترابی برگزار می شود.

لطفی ادامه داد: برگزاری مراسم ویژه قربانیان سقوط هواپیمایی مسافربری همزمان با 12 تیرماه و با حضور ۴۰۰ نفر از خانواده‌های بازماندگان برگزار خواهد شد و در این هفته ده ها برنامه دیگر در جای جای کشور برگزار می شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات