۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۶۱۱۰۱۹
هانی زاده:

تحریم‌های جدید آمریکا نمایش تبلیغاتی ترامپ در آستانه انتخابات است

تحریم‌های جدید آمریکا نمایش تبلیغاتی ترامپ در آستانه انتخابات است
هانی زاده گفت: تحریم‌های جدید آمریکا نمایش تبلیغاتی ترامپ در آستانه ورود به انتخابات ریاست جمهوری است.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه مقامات جمهوری اسلامی از جمله ۸ فرمانده سپاه و بیت رهبری را نشانه شکستگی سیاسی و بین المللی آمریکا برشمرد.

تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: اساسا رهبر انقلاب و فرماندهان سپاه هیچگونه حساب بانکی و ارزی در ایالات متحده ندارند؛ از این رو تحریم شان از سوی ترامپ، اقدامی نمادین و در چارچوب عرض اندام نمایشی قابل تجزیه و تحلیل خواهد بود.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز عنوان داشت: آمریکا پس از سقوط پهپاد پیشرفته گلوبال هاوک از سوی سپاه پاسداران، جایگاه هژمونی خود را در سطح منطقه و جهان از دست داده و در برابر ملت‌های جهان تحقیر شد؛ بنابراین ترامپ با تحریم‌های جدید در پی نشان دادن آن است که در حوزه‌های سیاسی، امنیتی، نظامی و اقتصادی ابتکار عمل را در دست دارد.

هانی زاده با اشاره به اینکه چنین تحریم‌هایی سابق بر آن علیه مقامات ایرانی صورت گرفته است، افزود: این تحریم‌ها نمایش تبلیغاتی ترامپ در آستانه ورود به انتخابات ریاست جمهوری است تا به چهره‌های افراطی و جامعه نژادپرست آمریکا ثابت کند که همچنان قدرتمند و از ابزار‌های فشار علیه ایران استفاده می‌کند.

وی بیان داشت: ترامپ از همه ابزار‌ها برای وادار کردن ایران جهت بازگشت به میز مذاکره استفاده می‌کند چرا که ایران را یک برگ برنده انتخاباتی دانسته و از آن بهره می‌برد تا با کشاندن ایران به میز مذاکره به خواسته هایش برسد./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات