۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۶۱۱۰۶۵
تولیت مدرسه علمیه امام صادق:

احیای موقوفات حوزوی ضامن استقلال مالی حوزه های علمیه است

احیای موقوفات حوزوی ضامن استقلال مالی حوزه های علمیه است
آیت الله دریاباری نقش موقوفات حوزوی را در پیشرفت علمی و معرفتی طلاب بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: احیای موقوفات حوزوی ضامن استقلال مالی حوزه های علمیه است.

آیت الله سیدعنایت الله دریاباری تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، استقلال مالی حوزه های علمیه را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: حوزه علمیه اگر استقلال مالی نداشته باشد با مشکلات فراوانی روبرو می شود.

وی احیای موقوفات حوزوی را ضامن استقلال مالی حوزه های علمیه دانست و ادامه داد: می طلبد موقوفات حوزه های علمیه به مراجع تقلید و یا علمای ذیصلاح داده شود تا آن اموال به دست حوزه های علمیه برسد.

آیت الله دریاباری با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود، اظهار داشت: با وجود مشکلات کنونی لازم است موقوفات حوزوی هر چه سریع‌تر احیا شود تا طلاب در امر ترویج و تبلیغ معارف دینی با مشکل روبرو نشوند.

تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) ادامه داد: در سیره و احوال علما و بزرگان دین کمتر کسی با وجود مضیقه اقتصادی توانسته به جایی برسد و اغلب آن بزرگان از نظر اقتصادی وضع بدی نداشتند از این رو استقلال مالی حوزه علمیه بسیار مهم است.

وی نقش موقوفات حوزوی را در پیشرفت علمی و معرفتی طلاب بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: پاسخگویی به شبهات و سوالات اعتقادی از وظایف مهم حوزه های علمیه به شمار می رود؛ اگر حوزه های علمیه از نظر مالی با مشکل روبرو شوند و نتوانند طلبه تربیت کنند این سوالات بی پاسخ می مانند.

آیت الله دریاباری با ابراز نگرانی از وضعیت معیشتی و اقتصادی طلاب، خاطرنشان کرد: امروز طلاب با مشکلات بسیاری روبرو هستند بر این اساس برخی به دنبال کار می روند و از تحصیل باز می مانند و حوزه های علمیه با کاهش تعداد طلاب روبرو می شوند./813/ت302/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات