۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۶۱۱۰۶۹
اکبری خبر داد؛

برگزاری دوره آموزشی فن مصاحبه در حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری

برگزاری دوره آموزشی فن مصاحبه در حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری
اکبری گفت: دوره آموزشی فن مصاحبه ویژه مدیران و معاونان مدارس علمیه خواهران این استان روز جمعه آتی با حضور ۴۵ نفر به میزبانی هتل لاله شهرکرد برگزار می‌شود.
طاهره اکبری، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اینکه انجام مصاحبه یکی از شرایط ورود به حوزه‌های علمیه خواهران در بحث پذیرش است، گفت: این مصاحبه هر سال در فصل پذیرش طلاب جدیدالورود و با همکاری مدیران، معاونان و اساتید این فن در مدارس علمیه خواهران استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه انجام مصاحبه از داوطلبان ورود به حوزه‌های علمیه خوهران نیازمند آموزش و یک کار تخصصی است که هر کسی نمی‌تواند انجام دهد، ابراز کرد: به یقین باید مصاحبه طبق یک دستورالعمل جامع و یکسانی صورت گیرد تا از اعمال امور سلیقه‌ای پرهیز شود و همه طبق یک معیار مشخص مورد مصاحبه قرار گیرند.

اکبری با اشاره به اینکه هر ساله دوره تخصصی فن مصاحبه ویژه مدیران و معاونان مدارس علمیه خواهران استان در این فصل برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال نیز این دوره کاملا تخصصی روز جمعه آتی با حضور ۴۵ نفر از متولیان این امر به میزبانی هتل لاله شهرکرد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه استاد هاشم پور، از اساتید فن مصاحبه مرکز مدیریت حوزه علمیه خوهران در این دوره حضور خواهد داشت، اظهار کرد: این دوره در قالب یک کارگاه کاملا آموزشی از ساعت ۸ صبح آغاز و ان شاءالله ساعت ۱۸ به پایان خواهد رسید.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه بدون آگاهی از اصول و فنون مصاحبه و استفاده بهینه از آن نمی‌توانیم به تشخیص صحیح درباره ویژگی‌های شخصیتی افراد بپردازیم، تصریح کرد: به یقین اگر ورودی یک سیستم درست نباشد، نمی‌توان انتظار خروجی مناسبی را داشت.

این مقام مسؤول در پایان، مصاحبه بینشی و پویشی، ویژگی‌های مصاحبه کنندگان از جمله صلاحیت اخلاقی، عقلانیت، توجه به مسائل روز و همچنین آموزش مهارت‌های ویژه مصاحبه گران را از دیگر سرفصل‌های این کارگاه آموزشی بیان کرد./۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات