۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۱۱۰۷۸
مدیر حوزه علمیه مازندران:

خلوص نیت، مهم‌ترین شرط موفقیت مبلغان دینی است

خلوص نیت، مهم‌ترین شرط موفقیت مبلغان دینی است
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، خلوص نیت را یکی از مهم‌ترین شروط موفقیت مبلغان دینی دانست و گفت: آیات و روایات الهی بهترین منبع علمی برای منبرهای تبلیغی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران صبح امروز در دیدار گروه‌های تبلیغی با اشاره به اهمیت جایگاه تبلیغ دین در جامعه اسلامی اشاره کرد و آن را یکی از رسالت‌های مهم انبیا و اولیای الهی معرفی کرد.
 
وی با بیان این که در عرصه تبلیغ خلوص نیت یکی از مهم‌ترین شروط موفقیت مبلغ است، افزود: اگر یک مبلغ در همه حالات تنها برای رضای خداوند متعال گام بردارد به طور حتم در تمام مسیر تبلیغ به موفقیت‌های چشمگیری دست خواهد یافت.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت بعد علمی فعالیت‌های مبلغان تأکید کرد و گفت: باید مباحث تبلیغی از یک عمق علمی خاصی برخوردار باشد تا در جامعه اثرگذار باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که آیات و روایات الهی بهترین منبع علمی برای مبلغان دینی است، خاطرنشان کرد: شاخصه مهم منابر علما و روحانیت علمی بودن آن است.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران، کوتاه و مختصر بودن را یکی دیگر از ویژگی‌های یک منبر و خطابه مخاطب پسند دانست و تصریح کرد: منبر‌های طولانی مخاطب‌های خود را از دست خواهد داشت.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به ابزار‌های مناسب تبلیغی در جامعه اشاره کرد و گفت: باید از ابزار‌های روز نیز در عرصه تبلیغ دین استفاده کرد، چون تنها بهره گیری از ابزار سنتی نمی‌تواند در عرصه تبلیغ اثر مضاعف داشته باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به اهمیت حضور گروه‌های تبلیغی در جامعه، این حضور را عامل تقویت و رشد مبانی دینی و فرهنگی دانست و تصریح کرد: حضور خودجوش و آتش به اختیار گروه‌های تبلیغی در جامعه به کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی کمک خواهد کرد.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران، حضور پررنگ روحانیت در جامعه و تعامل و ارتباط نزدیک با مردم به ویژه نسل جوان را مسأله‌ای مهم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش دشمن در جهت تضعیف و تخریب جایگاه و چهره روحانیت، این تعامل سازنده می‌تواند بسیاری از ابهامات و سوء تفاهم‌های ایجاد شده را رفع و بستری را برای تحکیم روابط میان مردم و روحانیت فراهم کند./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات