۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۶۱۱۰۸۰
حجت الاسلام آزادی خواه در گفت‌وگو با رسا:

تفکر تکفیری زاییده حقوق بشر آمریکایی است

تفکر تکفیری زاییده حقوق بشر آمریکایی است
حجت الاسلام آزادی خواه تفکر داعشی را زاییده حقوق بشر آمریکایی دانست و گفت: حقوق بشر آمریکایی برخلاف حقوق بشر اسلامی تروریست پرور و کودک کش است.

حجت الاسلام احد آزادی‌خواه دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به تفاوت حقوق بشر اسلامی و حقوق بشر آمریکایی، گفت: در حقوق بشر اسلامی انسانیت به معنای انسان بودن محور امور است.

وی ادامه داد: امیرمومنان علی(ع) در سفارشd به مالک اشتر می‌فرمایند: قلبت را نسبت به زیردستان خویش مملو از مهربانی و محبت کن زیرا آنها دو گروه بیش نیستند یا برادران دینی تو هستند و یا در آفرینش همانند تو انسانند؛ ملاک در حقوق بشر اسلامی انسان بودن است بر خلاف حقوق بشر آمریکایی که اهمیتی به جمیع انسان‌ها نمی‌دهند و از نظر آنها ملاک حقوق بشر منافع بعضی از انسان‌ها است.

حجت الاسلام آزادی‌خواه با بیان این که در حقوق بشر اسلامی همه انسان‌ها عزیز هستند، عنوان کرد: در اسلام انسان دارای کرامت، عزت و حقوق است، حقوق بشر در اسلام در میان همه انسان‌ها صرف نظر از اینکه چه آیینی دارند و یا از چه نژادی هستند، یکسان است اما از نظر آمریکا  کرامت و حقوق بشر تنها مخصوص آمریکا است.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از موارد حقوق بشر اسلامی رفع مظلومیت از مظلومان است، اظهار داشت: در دیدگاه حقوق بشر اسلامی رفع فقر و گرسنگی و مظلومیت از ستمدیدگان یکی از مهمترین حق‌ها است در حالی که در حقوق بشر آمریکایی مظلومان را باید از سر راه برداشت و از صحنه روزگار محو کرد.

وی افزود: امروز این حقوق بشر آمریکایی است که در یمن کودکان را بمباران می‌کند و هزاران انسان بی گناه را به قتل می رساند.

حجت الاسلام آزادی‌خواه با تاکید بر اینکه هدف در حقوق بشر اسلامی ایجاد امنیت و ثبات پایدار است، بیان کرد: برخلاف اهداف صلح‌طلبانه اسلام در حقوق بشر آمریکایی توسعه ناامنی ملاک است، هر کجا ردپای آمریکا باشد ناامنی وجود دارد؛ ناامنی که در یمن، عراق، سوریه و بسیاری از کشورهای دیگر به وجود آمد مصداق بارز حقوق بشر آمریکایی است.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تروریست زدایی یکی دیگر از ارکان حقوق بشر اسلامی است، عنوان کرد: در حقوق بشر آمریکایی نه تنها با تروریست مبارزه نمی‌شود بلکه پرورش تروریست در دستور کار آنها است، تفکر داعشی و مانند آن ساخته و پرداخته آمریکایی‌ها است./813/ت302/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات