۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۶۱۱۰۹۵
امام جمعه اراک:

اصناف به سمت تولید کالای با کیفیت حرکت کنند

اصناف به سمت تولید کالای با کیفیت حرکت کنند
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اصناف و بازاریان باید بدانند که رسالت مهمی را در مدیریت و ساماندهی عرصه اقتصادی بر دوش دارند.

به‌گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در جمع مسئولان اتحادیه‌های صنفی اراک به مناسبت روز ملی اصناف، با اشاره به نقش اصناف در شکل‌گیری نهضت انقلاب اسلامی و اثرگذاری آنها بر شرایط اقتصادی کنونی اظهار داشت: همان طور که اصناف و بازاریان نخستین گروهی بودند که به ندای امام(ره) در جریان نهضت انقلاب اسلامی لبیک گفتند، امروز هم این گروه باید بدانند که رسالت مهمی را در مدیریت و ساماندهی عرصه اقتصادی بر دوش دارند.

وی افزود: اصناف باید در شرایط کنونی بیش از گذشته شرط انصاف را رعایت کنند و ثبات اقتصادی را از وظایف محوری و کلیدی خود قلمداد کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر حمایت اصناف از تولیدات داخل تصریح کرد: درراستای حمایت از تولید داخل اصناف نقش بسیار حائز اهمیتی دارند و می‌توانند با کاهش عرضه تولیدات خارجی به ایفای نقش خود در حمایت از تولید داخل بپردازند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: از آنجا که مشارکت هدفمند و آگاهانه تمامی اقشار و لایه‌های جامعه لازمه اجرای تکالیف کلان اقتصادی است، نقش اصناف در تحقق این تکالیف بسیار اثرگذار بوده و می‌توانند گام بلندی را در این زمینه بردارند.

وی با اشاره به ضرورت فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی ادامه داد: درراستای بهبود وضعیت اقتصادی باید اقتصاد کشور را از وابستگی به نفت رها کرده و به سمت تولید سوق دهیم چراکه در 100 سال اخیر به سبب این وابستگی با کوچک‌ترین مشکلات منطقه‌ای و جهانی آسیب‌هایی را متحمل شده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: اصناف باید رویکرد خود را از خرید و فروش صرف به سمت تولید سوق دهد، چراکه برای رسیدن به ارزش افزوده و نرخ بهره‌وری بالا با خرید و فروش نمی‌توان به موفقیت رسید، از این رو اصناف باید تولید با کیفیت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

حمایت از کسب و کارهای کوچک راه توسعه اقتصادی است

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر حمایت از کسب و کارهای کوچک افزود: راه توسعه اقتصادی و کشور و عبور از تنگناهای فعلی حمایت از کسب و کارهای کوچک بوده که سبب تبدیل بسیاری از کشورهای جهان به قدرت‌های مطلق اقتصادی شده است درحالی که این کشورها در 30 سال گذشته هیچ نقشی در اقتصاد جهانی نداشتند.

وی با انتقاد از اختصاص درآمد حاصل از فروش نفت به تامین کالاهای مصرفی به جای واردات خطوط تولید و فناوری و تکنولوژی گفت: متاسفانه صرف درآمد حاصل از نمت برای تامین کالهای مصرفی به جای واردات خطوط تولید و همین طور ورود تکنولوژی و فناوری برای بهبود فناوری موجود، سم مهلکی برای اقتصاد و پیکره نظام اقتصادی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: تقویت بنیه اقتصادی به واسطه ترویج فرهنگ کار و تلاش محقق می‌شود که این فرهنگ از موازین دین اسلام و مذهب تشیع بوده و باید به عنوان الگو مورد توجه احاد جامعه قرار گیرد.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات