۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۶۱۱۱۲۰
استاد دانشگاه عراقی:

دشمن معرفی کردن ایران، برای محو کردن فلسطین است

دشمن معرفی کردن ایران، برای محو کردن فلسطین است
رییس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه «النهرین» تأکید کرد: برای از بین بردن مسأله فلسطین دشمنان در صددند تا ایران را به جای رژیم صهیونیستی، دشمن کشورهای منطقه معرفی کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، «عامر حسن فیاض» رییس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه «النهرین» در بغداد پایتخت عراق از اقدامات جدید آمریکایی-صهیونیستی برای از بین بردم آرمان فلسطین خبر داد.

فیاض تأکید کرد که پروژه نابودی کشورهای ملی‌گرا برای از بین بردن مسأله فلسطین وارد سومین مرحله خود شده است.

وی در جریان برنامه «وجهه نظر» (دیدگاه) که از شبکه ماهواره‌ای «دجله» عراق پخش شد، تصریح کرد که مرحله سوم از بین بردن مسأله فلسطین این است که این بار، به جای رژیم صهیونیستی، ایران به عنوان دشمن جدید در منطقه معرفی شود.

این استاد دانشگاه عراقی افزود: «موضع رسمی عراق در قبال مسئله فلسطین آشکار بوده و تبیین کرده است که فقط خواستار ثبات و امید در منطقه است».

وی با اشاره به اینکه برخی از طرفها خواستار ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه هستند، اظهار داشت که «رژیم صهیونیستی نخستین مخالف امنیت و ثبات در منطقه بوده و این مسئله واضحی است».

فیاض ادامه داد: «برای منطقه، پروژه‌ای طراحی شده با نام نابودی کشورهای ملی‌گرا برای از بین بردن مسأله فلسطین و این [پروژه] در مرحله سوم خود قرار دارد».

این استاد علوم سیاسی با تأکید بر شسکت مرحله نخست این پروژه، تصریح کرد که مرحله نخست مبتنی بود بر «استفاده از جنبش اجتماعی و مردمی در منطقه تحت عنوان بهار عربی.، که یک جنبش مُحقی بود، ولی آینده آن مشخص نیست».

وی رخدادهای تونس، مصر و لیبی را به عنوان نمونه‌ای برای مرحله نخست می‌داند و بر این باور است که مرحله دوم این پروژه، تروریسم بود.

فیاض در ادامه اعلام کرد که بر اساس طرح تروریسم، همه کسانی که تشنه خون بودند، زیر لوای «مسلمانان و مجاهدان در منطقه گردآوری شدند تا کشوری باقی نماند، بلکه کانتونهای شیعه، سُنی و دروزی باشد که البته این مرحله نیز شکست خورد».

این استاد دانشگاه عراقی مرحله سوم را نیز معرفی ایران به عنوان دشمن منطقه معرفی و خاطر نشان کرد که این مرحله نیز مانند دو مرحله پیشین در حال شکست است./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات